دومین روز حضور کارشناس مسئول گروه مدیریت خطر حوادث وبلایا معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در دوره تربیت مدرس

۰۱ آبان ۱۴۰۲ | ۱۱:۲۷ کد : ۳۸۵۹۲ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۱۱۵
دومین روز حضور کارشناس مسئول گروه مدیریت خطر حوادث وبلایا معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در دوره تربیت مدرس

گزارش شرکت در روز دوم دوره کشوری تربیت مدرس پدافند زیستی  رضا صالحی کارشناس مسئول گروه مدیریت خطر حوادث و بلایا معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک
در دومین روز از این دوره آموزشی با ارائه مطالب از سوی  دکتر نیکپور و دکتر میر اولیایی در خصوص مخاطرات و انواع سلاحهای بیولوژیک،  راههای انتشار و.. ارائه مطلب شد و سپس  بعد از ان دکتر  پرچمی از کارشناسان گروه بیماریهای واگیر به وجوهات مشترک بین پدافند زیستی و مبانی،اصول نظام مراقبت سندرومیک بیماریهای واگیر،غربالگری،اصول حفاظت فردی و.. ارائه مطلب نمودند.
سپس  دکتر نیکپور درباره پشه آئدس  به عنوان ناقل بیماریهای ویروسی تب دانگی،چیکون گونیا و زیکا و احتمالات مطرح شده به عنوان صلاح بیولوژیک و بیوتروریستی راههای  مدیریت و کنترل عامل و بیماری را مطرح کرد.
 دکتر بصیر متخصص طب اورژانس کلیات حوادث CBRNE مباحثی در خصوص Prehospital مطالبی ایراد کرد و  در ادامه دکتر عشرتی معاون فنی مرکز بیماریهای واگیر در خصوص اصول و مبانی اپیدمیولوژی ،پیش بینی وپیش گیری تهدیدات زیستی،داده کاوی نظام مراقبت سندرومیک به ارائه مطلب پرداخت و در پایان  طبق تیم بندی انجام شده دانشگاهها با تخصص های مختلف در حوزه بهداشت و درمان به تمرین و ارائه برنامه ها، مانور دور میزی طبق  سناریو اعلامی پرداختند. 

گیتا نادری، خبرنگار وب دا مرکزی- معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک

 

یکشنبه  ۳۰ مهرماه ۱۴۰۲

کلید واژه ها: دکتر ارائه ارائه مطلب بیماریهای بیماریهای واگیر مطلب واگیر خصوص


نظر شما :