پیام تبریک دکتر نظری بمناسبت روز ماما ، ۱۵ اردیبهشت ماه

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۲۰:۲۹ کد : ۳۹۹۹ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۶۸۸
پیام تبریک دکتر نظری بمناسبت روز ماما ، ۱۵ اردیبهشت ماه

 به نام یگانه خالق هستی بخش
 
امروز روز تازه ای است روزی که سپاس از عمق قلب ها بر می خیزد و می کوشد تا راه خود را بیابد وبر زبان آید......
سلام بر تو که هر لحظه از زمان حیاتی را امید می بخشی
سلام بر تو که زیبایی زندگی را نوید می دهی
سلام بر تو که اولین نفس...اولین نگاه...اولین فریاد...اولین اشک...و اولین عشق را می بینی.......

دکتر جواد نظری معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی بمناسبت روز ماما پیام تبریکی صادر کرد
 
به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی متن کامل این پیام به شرح ذیل است: 

‌15 اردیبهشت ماه روز جهانی ماما با شعار "ماما، حامی سلامت خانواده" را به جامعه مامایی دانشگاه که در راستای حفظ ، تامین و ارتقای سلامت مادران و نوزادان تلاش می کنند، تبریک و تهنیت عرض می نمایم.
روز ماما ، روز ارج نهادن به صبوری و سلوک همکاران فرهیخته ای است که ، با مهربانی و عطوفت زندگی را معنا می بخشند و اولین طلیعه حیات انسانی پاک ، نوزادی با سرشتی آسمانی را رقم میزنند . دستهای نوازشگر مادرانی که زایمان ایمن را تجربه می کنند توسعه و گسترش اتاق های زایمان  در سراسر کشور اسلامی مان که نوید ارتقاء سطح کیفی خدمات مامائی را میدهد ،مبشر شأن و منزلت مادران ایران زمین است .در طرح تحول سلامت ،زایمان آسان ، ایمن و رایگان در محیطی که شأن و منزلت مادران ایرانی را مدّنظر قرار داده است ،به خوبی دیده شده است ، تا مقام والای مادر ، با ارج نهادن به مقام ماما در هم آمیزد و با بهره گیری از توان علمی و عملی ماماها ،سلامت مادران حاصل ،و شاهد شکوفایی و افزایش زایمان های مطلوب و خوشایند برای مادران باشیم .
آینده هر کشوری به دست نسل جوان سالم ، پویا، پرنشاط و کارآمد آن جامعه رقم خواهد خورد، نسلی که کودکان امروز و جوانان برومند فردا هستند. کودکانی که باید سالم متولد شده و  سالم و شاداب در دامان پر مهر مادر پرورش یابند. بی تردید نقش ماماها در ارایه مراقبتهای مادر و نوزاد و تامین و ارتقای سلامتی این قشر آسیب پذیر و سرنوشت ساز جامعه بسیار حایز اهمیت و ارزنده می باشد.

این سپیدپوشان پرتلاش با بهره گیری از دانش و تخصص، مهارت و تجربه، آموزش و فرهنگ سازی، عطوفت و مهربانی مادرانه؛ همواره در تلاشند تا مبادا خطری سلامت مادر و نوزاد را تهدید کرده، نویدبخش تولد نوزادی سالم به خانواده ها باشند و بستر مناسبی فراهم آورند تا جامعه ای سالم، پویا، پرنشاط با حضور مادران و کودکانی سالم داشته باشیم.

تلاش جامعه مامایی در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت ، کاهش آمار سزارین و افزایش آمار زایمان طبیعی، ارتقای بهداشت باروری، تامین سلامت و کاهش میزان مرگ و میر مادران و نوزادان، انجام مشاوره ها و آموزشهای دوران بارداری، مراقبتهای مادر و نوزاد، تنظیم خانواده و پایش رشد کودک ستودنی است .

کلید واژه ها: زایمان طبیعی بهداشت باروری خدمات مامائی


نظر شما :