معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک خبر داد

اجرای پویش ملی سلامت با غربالگری حدود ۶۰۰ هزار نفر در استان مرکزی

۲۹ آذر ۱۴۰۲ | ۲۲:۴۷ کد : ۴۰۳۹۵ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۶۹
اجرای پویش ملی سلامت با غربالگری حدود ۶۰۰ هزار نفر در استان مرکزی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک  با اشاره به غربالگری بیش از372707 نفر از افراد بالای 18 سال استان از ابتدای پویش ملی سلامت تاکنون، ابراز امیدواری کرد با مشارکت حداکثری گروه های هدف در این پویش ملی، تعداد بسیاری از افراد مبتلا که از بیماری خود آگاهی ندارند، شناسایی شوند.

به گزارش وبدا مرکزی، دکتر اردلان زیلابی با بیان اینکه از زمان اجرای پویش ملی سلامت در استان، تاکنون تعداد بیش از 372707 نفر در این طرح مشارکت کرده اند، افزود: در گروه افراد غربالگری شده، حدود  50270 نفر بیمار شناخته شده فشار خون و حدود 27650 نفر بیمار شناخته شده دیابت شناسایی شده اند.

وی ادامه داد: با توجه به پیش بینی شیوع 34 درصدی فشارخون در جمعیت بالای 25 سال و 14.6درصدی دیابت در جمعیت بالای 25 سال، امیدواریم با مشارکت حداکثری گروه های هدف و تلاش مضاعف همکاران، درصد قابل توجهی از بیمارانی که از ابتلای خود آگاهی ندارند، در مدت زمان اجرای پویش، شناسایی و وارد چرخه مراقبت و پیگیری شوند.

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی با تاکید بر اهمیت شناسایی زودهنگام این بیماران در پیشگیری و کنترل عوارض غیر قابل برگشت بیماری های دیابت و فشار خون بالا، از تمام افراد بالای 18 سال دعوت کرد به منظور ارزیابی سلامت خود از نظر میزان قندخون و فشارخون به خانه های بهداشت، مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه های سلامت مراجعه کنند.

گیتا نادری، خبرنگار وب دا مرکزی- معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک

  چهارشنبه  29 آذر ماه 1402
 

کلید واژه ها: سلامت سال شناسایی بهداشت نفر افراد


نظر شما :