ضرورت خود مراقبتی در روز‌های آلوده

۰۵ دی ۱۴۰۲ | ۱۴:۵۸ کد : ۴۰۵۵۲ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۳۷
با افزایش آلودگی هوا در شهر‌های صنعتی برای فعالیت در خارج از خانه و جلوگیری از بیماری در این هوای آلوده بهتر است نکات بهداشتی و خودمراقبتی را رعایت کنیم.
ضرورت خود مراقبتی در روز‌های آلوده

به گزارش وب دا مرکزی؛ رییس مرکز بهداشت استان در مورد شیوه مراقبت از سلامت افراد در روز‌های آلوده گفت: با توجه به افزایش غلظت آلاینده‌ها و پایداری هوا در شهر‌های صنعتی استان، رعایت نکات بهداشتی برای جلوگیری از به خطر افتادن سلامتی امری ضروری است.


دکتر زیلابی افزود: گروه‌های سنی حساس و به ویژه بیماران قلبی، عروقی، تنفسی و همچنین سالمندان باید مراقبت بیشتری داشته باشند و از فعالیت‌های فیزیکی خارج از محیط و منزل خودداری کنند.


او از شهروندان خواست از فعالیت‌های سنگین و ورزش در فضای باز خودداری کرده و تردد‌های غیرضروری خود را به ساعت‌های دیگری موکول کنند تا آلودگی هوا رفع و از میزان آلاینده‌ها در هوا کاسته شود.


به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک افراد حساس باید دارو‌های خود را به موقع و در ساعت تعیین شده مصرف کنند و درصورت بروز مشکل جسمی و تشدید بیماری، حتماً به نزدیک‌ترین مرکز درمانی محل سکونت مراجعه کرده تا مداخله‌های درمانی انجام و از وقوع اتفاق‌های ناگوار جلوگیری شود.


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: هوا فعالیت مراقبت خودداری حساس آلاینده


نظر شما :