کمیته مرگ مادر باردار در اثر قتل برگزار شد

۰۶ دی ۱۴۰۲ | ۱۱:۱۸ کد : ۴۰۵۶۹ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۱۱۳
کمیته مرگ مادر باردار در اثر قتل برگزار شد

در پی گزارش فوت مادر باردار ساکن شهرستان کمیجان در طی خشونت خانگی در روستای جیریا به دنبال ترومای وارده از شلیک گلوله و ضربات چاقو در بیمارستان امام حسین ملایر کمیته بحران برای بررسی عوامل فرهنگی و اجتماعی موثر بر مرگ مادر باردار در اثر قتل و خشونت خانگی در حوزه معاونت بهداشت تشکیل شد. 


 نشان دار کردن مادران نیازمند مراقبت ویژه و جلب حمایت اجتماعی و قضایی برای نجات جان مادران باردار در خانواده های در معرض خطر و اسیب پذیر اجتماعی، در حین دریافت مراقبتهای بهداشتی در پایگاه های بهداشتی شهری و خانه های بهداشت روستایی با حفظ کرامت مراجعین و رازداری، طبق دستور عمل های وزارتی از وظایف حوزه سلامت است .


 در این کمیته اخرین دستور العمل های ابلاغی مرور و فرصت مداخلات نجات جان مادر در معرض خشونت خانگی براساس ظرفیتهای موجود درحوزه سلامت ارزیابی شد. در قالب وظایف پیش بینی شده در نظام مراقبت مادری ایمن و سند خشونت خانگی، لزوم مراقبتهای بهداشتی اولیه و ارزیابی سلامت روان پدران در حین  معاینات شغلی، دعوت برای تشکیل پرونده بهداشتی  در هنگام مراجعه مردان  در مراکز مشاوره ازدواج و یا هم زمان با مراقبت  مشاوره فرزند اوری، تأمین امنیت پرسنل بهداشتی در معرض آسیب در همه واحد های ارائه دهنده خدمت،ب رخی از مصوبات این کمیته برای شناسایی و حمایت به هنگام از مادران و کودکان در معرض خطر قتل و خشونت خانگی بود. 

گیتا نادری، خبرنگار وب دا مرکزی- معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک

 

سه شنبه 5 دی ماه 1402

 

کلید واژه ها: بهداشتی خشونت خشونت خانگی خانگی معرض مادران بهداشت


نظر شما :