جلسه دانشگاهی بسیج ملی کنترل فشار خون بالا ، ۱۸ اردیبهشت ماه

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۳:۱۷ کد : ۴۰۷۶ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۵۳۴
جلسه دانشگاهی بسیج ملی کنترل فشار خون بالا ، ۱۸ اردیبهشت ماه

‍ اولین کمیته دانشگاهی اجرایی بسیج ملی کنترل فشار خون بالا با حضور رئیس و اعضای محترم هیئت رئیسه دانشگاه/دانشکده علوم پزشکی ومشارکت خبرگان،گروه های مرجع وسیاستگذاران ومجریان خارج ازحوزه دانشگاه وسازمان های مردم نهاد وخیریه در محل سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی مورخ 1398/2/18 راس ساعت 8 صبح  برگزار شد.

در ابتدا ی جلسه دکتر سیدمحمد جمالیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک ضمن اشاره به 27اردیبهشت ماه  مصادف با آغاز «بسیج ملی کنترل فشار خون بالا» ، بیماری های قلب وعروق و پرفشاری خون به عنوان مهمترین علت بیماری و مرگ در کشور که می‌تواند منجر به سکته‌ها قلبی و مغزی و نارسایی کلیوی شود را خاطرنشان نمود.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی اراک با بیان اینکه به طور متوسط 22 درصد زنان و ۲۱ درصد مردان ایرانی مبتلا به فشار خون بالا بوده اند و این در حالیست که بسیاری از مردم  فشار خون بالا دارند اما از این مساله آگاهی نداشته اند، بر اهمیت افزایش آگاهی افراد از این بیماری وعوارض ناشی از آن جهت پیشگیری وکنترل آن  تاکید کرد .

دکتر جمالیان تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز همزمان با سراسر کشور به منظور آگاه‌سازی شهروندان از عوامل خطر این بیماری و تشخیص افراد مبتلا، بسیج ملی کنترل فشار خون را آغاز می نماید.

 در ادامه دکتر جواد نظری معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ضمن عرض خیر مقدم به مدعوین حاضر در جلسه ، ریاست دانشگاه علوم پزشکی را به عنوان رییس کمیته راهبری بسیج ملی فشارخون در سطح دانشگاه و  دبیری کمیته  را نیز بر عهده معاونت بهداشت دانشگاه اعلام وبه تشریح  آمار شیوع پرفشاری خون در سطح کشور ودر استان که تقریبا متوسط رو به بالا می باشد، اشاره نمودند .

دکتر نظری  خاطرنشان کرد: گروه هدف بسیج ملی کنترل فشار خون افراد بالای 30 سال ایرانی، بیماران کلیوی در هر سنی و زنان باردار در هرسنی و هر زمان از دوران بارداری هستند و برای اجرای این طرح لازم است که از 27 اردیبهشت تا پانزدهم تیر 98 به پایگاه‌های ارزیابی طرح ملی کنترل فشار خون بالا مراجعه نمایند

وی افزود: اجرای بهتر برنامه ها مستلزم  همکاری تمام نهادها و  دستگاه ها مرتبط با حوزه سلامت می باشند

در ادامه معاونت بهداشت به تشریح وظایف کمیته ها و کارگروه‌های  مرتبط با اجرای بسیج ملی فشارخون پرداخت.ودر پایان مقررگردید طی فواصل زمانی یک هفته الی 10روز هر یک از کارگروه ها به تشریح برنامه ها واقدامات مورد انتطارصورت گرفته اهتمام ورزند


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: پرفشاری خون


نظر شما :