مشارکت ۷۰ درصدی جامعه هدف در پویش ملی سلامت

۱۹ دی ۱۴۰۲ | ۰۷:۵۷ کد : ۴۰۹۸۲ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۶۲
۷۰ درصد جامعه هدف استان مرکزی تاکنون از نظر پرفشاری خون و دیابت غربالگری شده‌اند.
مشارکت ۷۰ درصدی جامعه هدف در پویش ملی سلامت

به گزارش وب دا مرکزی؛ رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک بابیان اینکه طرح پویش ملی سلامت از ۲۰ آبان شروع شده گفت: تاکنون ۷۰ درصد جمعیت هدف در استان در این طرح ملی شرکت کردند که ۶۲ هزار و ۳۴ نفر متوجه بیماری فشار خون و ۳۲ هزار و ۷۴۲ نفر هم از بیماری دیابت خود با خبر شدند
دکتر میرشفیعی افزود: در اجرای این طرح هشت هزار و ۷۲۶ نفر مشکوک به بیماری فشار خون و چهار هزار و ۵۷۲ نفر نیز مشکوک به بیماری دیابت هستند که بایستی دیابت و فشار خون خود را کنترل کنند.
او بابیان اینکه ۷۵ جمعیت استان از بیماری خود اگاهی دارند و ۲۵ درصدناآگاه هستند، گفت: پویش ملی سلامت فرصتی است برای اینکه افرادی که نمی‌دانند بیماری دیابت و یا فشار خون دارند و یا مشکوک به این بیماری هستند که بتوانند آن را کنترل کنند.
رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی هم گفت: بیماری فشار خون و دیابت یک بیماری فراگیراست و درصد شیوع آن بالا است که ضرورت آگاهی پیش از موعد و مراقبت موثر‌تر را برای حفظ سلامت جامعه مبی طلبد.
دکتر زیلابی افزود: بیماری دیابت و فشار خون یک بیماری خاموش و گاهی بدون علائم هستند که در صورت بی نوجهی ممکن است عوارض دیگری، چون بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری کبد، روده‌ای و سکته قلبی و مغزی را در پی داشته باشد.
او گفت: در صورت تشخیص به هنگام و کنترل بیماری می‌توان از عوارض آن جلوگیری کرد.
مردم می‌توانند برای ارزیابی رایگان سلامت خود به مراکزبهدشت سراسر استان مراجعه کنند.
طرح پویش ملی سلامت تا ۳۰ دی ادامه دارد.


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: بیماری مشکوک بیماری بیماری دیابت بیماری فشار بیماری فشار خون خون فشار خون دیابت فشار خون فشار دیابت فشار


نظر شما :