کمیته درون بخشی هماهنگی هفته ملی مبارزه با سرطان سال ۱۴۰۲ برگزار شد

۰۳ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۲:۵۰ کد : ۴۱۳۰۶ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۶۰
کمیته درون بخشی هماهنگی هفته ملی مبارزه با سرطان سال  ۱۴۰۲ برگزار شد

با توجه به در پیش بودن هفته ملی مبارزه با سرطان در سال 1402 کمیته درون بخشی هماهنگی اجرای این پویش ساعت 8 الی 9:30 در سالن جلسات معاونت بهداشتی با حضور اعضای کمیته آموزش، معاون فنی، رییس گروه و کارشناس بیماری های غیرواگیر، مدیران گروه ها، روسای گروه ها وکارشناسان مسئول مرتبط با برنامه برگزار شد. 


در ابتدای جلسه رییس گروه بیماری های غیرواگیر با توجه به این که سرطان در حال حاضر در کشور ایران دومین عامل مرگ و میر بوده به اهمیت پیشگیری و کنترل این بیماری از طریق برگزاری پویش های اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در راستای کاهش موارد مبتلا به سرطان اشاره نمود. 


در ادامه کارشناس پیشگیری وکنترل سرطان معاونت بهداشتی به طور مبسوط به اهمیت و جایگاه بیماری سرطان و وضعیت بیماری سرطان بر اساس آخرین گزارش کشوری برنامه ملی ثبت سرطان در سطح کشور و استان مرکزی، سرطان های شایع در کشور و استان مرکزی، مقایسه موارد جدید مبتلا و میزان بروز استاندارد شده سنی سرطان های شایع در کشور و استان مرکزی و بیان روند سرطان های شایع در کشور و استان مرکزی طی سال های 1387 تا 1397 پرداخت. 


در ادامه با توجه به ابلاغ دفتر بیماری های غیرواگیر در مورد هفته ملی مبارزه با سرطان با توجه به دستورالعمل پیشنهادی نحوه اجرای آن بیان گردید  . با توجه به ضرورت همکاری همه جانبه کلیه ساز مان ها و حوزه های برون سازمانی در پیشگیری و کنترل سرطان با پیشنهاد و دستور معاون فنی مقرر شد برگزاری کمیته برون بخشی هفته ملی مبارزه با سرطان در اسرع وقت در دستور کار قرار گیرد و در حوزه معاونت بهداشت هر یک از گروه ها با حساسیت و اهتمام بیشتر نسبت به اجرای مصوبات در راستای اهداف اصلی و اختصاصی پویش اقدام شود. 

 

گیتا نادری،،خبرنگار وب دا مرکزی _ معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک

 

دوشنبه ۲ بهمن ماه ۱۴۰۲
 

کلید واژه ها: مبارزه با سرطان معاونت بهداشت بیماری های غیرواگیر کمیته درون بخشی


نظر شما :