کمیته برون بخشی هماهنگی پویش ملی هفته مبارزه با سرطان برگزار شد

۰۸ بهمن ۱۴۰۲ | ۰۷:۵۷ کد : ۴۱۳۹۳ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۵۷
کمیته برون بخشی هماهنگی پویش ملی هفته مبارزه با سرطان برگزار شد

با توجه به آغاز پویش ملی مبارزه با سرطان(در بازه زمانی 7 تا 21 بهمن ماه ) در سال 1402 کمیته برون  بخشی هماهنگی اجرای این پویش ساعت از ساعت  8:30 الی 11 صبح در سالن کنفرانس مرکز بهداشت شهرستان اراک با حضور معاون بهداشتی،معاون فنی و مدیران سازمان ها و ادارات ذینفع و مدیران گروه و روسای گروه های مرتبط با پویش از معاونت بهداشتی برگزار شد. 
در ابتدای جلسه معاون بهداشتی ضمن خیرمقدم به اعضا کمیته به اهمیت سرطان و جایگاه آن در بیماری های غیر واگیر و مقایسه شاخص های آماری در بروز موارد جدید مبتلا و میزان بروز استاندارد شده سنی سرطان های شایع در زنان و مردان در سطح کشور استان مرکزی با توجه  آخرین گزارش کشوری پرداخت و با توجه به نقش وجایگاه هر سازمان در پیشگیری و کنترل سرطان موارد مبسوطی را ارائه نمود. 
سپس مسئول دبیرخانه ثبت سرطان دانشگاه علوم پزشکی اراک با توجه به برنامه ملی ثبت سرطان در ایران و ذکر تاریخچه ثبت در کشور به وضعیت سرطان های شایع در زنان و مردان از نظر شاخص فراوانی موارد جدید و میزان بروز استاندارد شده سنی سرطان ها در کشور واستان اشاره نمودند. 
در ادامه رییس گروه بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشت به ابلاغ برنامه پویش از سوی اداره سرطان وزارت و اقدامات اجرایی در حوزه معاونت بهداشت با توجه به مصوبات 28 گانه کمیته درون بخشی استانی هماهنگی این پویش پرداخت. 
در پایان معاون فنی معاونت بهداشت خواستار ارائه اهم اقدامات اجرایی مدیران و نمایندگان سازمان ها و ادارات کل حاضر در کمیته شد و تاکید بر اجرای موفقیت آمیز دهمین دور این پویش با توجه به شرح انتظارات تعیین شده در دستورالعمل پیشنهادی ارسالی از اداره سرطان وزارت شد.

 گیتا نادری، خبرنگار وب دا مرکزی- معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک

شنبه 7 بهمن ماه 1402
 

کلید واژه ها: کمیته برون بخشی پویش ملی مبارزه با سرطان بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشتی


نظر شما :