پویش ملی مبارزه با سرطان

روند شیوع سرطان‌ها روبه افزایش+ فیلم

۱۷ بهمن ۱۴۰۲ | ۰۸:۲۶ کد : ۴۱۵۸۶ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۴۸
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با افزایش سن، بروز بیماری‌های سرطانی و بدخیم بیشتر می‌شود.
روند شیوع سرطان‌ها روبه افزایش+ فیلم

به گزارش وب دا مرکزی به نقل از  خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: دوره دهم پویش ملی مبارزه با سرطان از هفتم بهمن ماه آغاز شده و تا ۱۵ بهمن ماه ادامه می‌یابد اما در دانشگاه علوم پزشکی اراک تا ۲۱ بهمن ماه ادامه پیدا می‌کند.
زیلابی افزود: بر اساس آمارها روند سرطان‌ روبه افزایش است که دلایل مختلفی دارد به طوری که میانگین سنی بیشتر شده و باافزایش سن بروز بیماری‌های سرطانی و بدخیم بیشتر می‌شود.
او گفت: آلودگی هوا، آب، مواد غذایی، سموم در بخش کشاورزی، سوخت‌های فسیلی، تغییر رژیم غذایی و گرایش به غذاهای فست فودی، تاثیرات ژن و ...سبب شیوع سرطان می‌شوند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: "من وظیفه دارم از خود مراقبت کنم و به سایر عزیزان هم توصیه می‌کنم که از خود مراقبت داشته باشند"شعار این پویش است.
زیلابی با بیان اینکه بیماری‌های سرطان اگر به موقع شناسایی شوند میتوان تا حد زیادی از کشنده بودن آنها جلوگیری کرد، گفت: در این پویش سیستم‌های بهداشتی موظف به اطلاع‌رسانی و آموزش هستند و همه دستگاه‌ها باید پای کار باشند، غربالگری امر مهمی است و بر سرطان روده بزرگ و راست روده، سیستم زنانه، سرطان سینه در خانم‌ها مورد تاکید است.
او افزود: سرطان دومین عامل مرگ و میر در کشور است که در آقایان بیشتر از خانم‌ها دیده می‌شود و بیشتر در دهه‌های ۴۰ و ۵۰ به بالا نشان می‌دهند.
زیلابی گفت: شیوع سرطان‌ها در کشور در زمینه سرطان پوست، سینه، پروستات و مثانه، روده و معده است که در استان مرکزی سرطان پوست، سینه، مثانه و روده شایع است.


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: سرطان دانشگاه علوم پزشکی اراک معاون بهداشتی سیستم های بهداشتی شیوع سرطان ها


نظر شما :