برگزاری دوره آموزشی در خصوص نحوه استخراج شاخص های فرزند آوری

۱۷ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۵:۱۹ کد : ۴۱۶۰۹ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۵۶
برگزاری دوره آموزشی در خصوص نحوه استخراج شاخص های فرزند آوری

دوره آموزشی در خصوص نحوه استخراج شاخص های فرزند آوری با حفظ و ارتقاء سلامت باروری زوجین در مسیر تقویت و تحکیم خانواده و تداوم چرخه باروری زیر بنای اساسی و رسالت این معاونت محسوب می گردد. توجه به همه ابعاد سلامت باروری و حمایت از خانواده، مادر و کودک منجر به بهبود شاخص های سلامت و همچنین شاخص های جمعیتی می شود. 


در حال حاضر چالش های سلامت باروری همچون تاخیر در ازدواج، تاخیر در فرزندآوری، عدم تمایل به فرزندآوری، کم فرزندی، افزایش ناباروری،روند صعودی متوسط سن ازدواج در سال های اخیر و تاخیر طولانی در تولد فرزند اول و همچنین فواصل طولانی بین تولد فرزندان و در نهایت شنایایی دیر هنگام ناباروری زوجین  منجر به از دست رفتن  فرصت های مناسب باروری سالم می گردد  


همچنین اگر زوجین در آغاز زندگی دارای مشکلات باروری باشند، ایجاد فاصله طولانی بین ازدواج و تولد اولین فرزند موجب خواهد شد که مشکل ناباروری برای مدت طولانی تری از نظر پوشیده بماند و طبیعتا درمان های بعدی را نیز با مشکلات بیشتری روبرو کند.

 

 دوره آموزشی مشاوره فرزند اوری و استخراج شاخص های فرزند آوری بر اساس اسناد بالادستی و قانون حمایت از خانواده و  جوانی جمعیت ، باروری سالم و فرزندآوری برای کارشناسان ستادی سلامت خانواده شهرستانها آموزش داده شد و اهمیت آن مورد بررسی قرار گرفت.   

 

گیتا نادری، خبرنگار وب دا مرکزی- معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک

 

سه شنبه 17 بهمن ماه 1402

کلید واژه ها: شاخص های فرزند آوری سلامت باروری افزایش ناباروری معاونت بهداشتی جوانی جمعیت


نظر شما :