اولین مرکز سلامت روان جامعه نگر (سراج) در استان مرکزی افتتاح شد

۱۸ بهمن ۱۴۰۲ | ۲۱:۳۲ کد : ۴۱۶۶۷ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۹۹
اولین مرکز سلامت روان جامعه نگر (سراج) در استان مرکزی افتتاح شد

ببینید:

اولین مرکز سلامت روانی - اجتماعی (سراج) در استان مرکزی، همزمان با هفتمین روز از ایام دهه فجر و با حضور دکتر موسوی معاون اجرایی دفتر سلامت روان اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر امانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک و سایر مسئولان استانی و دانشگاهی افتتاح شد.
به گزارش وب دا مرکزی، دکتر زیلابی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در حاشیه افتتاح این مرکز گفت: با هدف ارتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات سلامت روانی اجتماعی به جامعه هدف و همچنین ارتقای سلامت و کیفیت زندگی افراد و رضایت مراجعه کنندگان، بیماران و خانواده آنان، اولین مرکز سلامت روانی - اجتماعی (سراج) در استان مرکزی افتتاح شد.
وی با تاکید بر اینکه این مرکز با اعتباری بالغ بر 400 میلیون تومان تجهیز و افتتاح شده است، افزود: براساس تاکیدات ریاست جمهوری و وزیر بهداشت بر راه اندازی مرکز سلامت روانی اجتماعی(سراج) در کشور، این مرکز با حضور روانشناس، روانپزشک، پزشک و مددکار برای بیماران دارای اختلالات روان پزشکی در اراک آغاز به فعالیت کرد.
دکتر زیلابی با اشاره به اینکه این مرکز، در زمینه پیشگیری از آسیب‌های روانی و اجتماعی فعال است؛ ادامه داد: طبق دستورالعمل بایستی برای هر ۳۰۰ هزار نفر، یک واحد سراج تشکیل شود و مشکلات در این زمینه را کنترل و برطرف کند.
معاون بهداشتی دانشگاه به خدمات قابل ارائه در این مرکز اشاره کرد و ابراز داشت: خدماتی از جمله: خدمات مراقبت مشارکتی در سلامت روان که شامل همه خدمات تشخیصی، دارودرمانی، روان درمانی فردی و گروهی و مداخله‌های اجتماعی است و همچنین مراقبت و ارائه خدمات چندجانبه و همکاری در مدیریت موردی مراجعان و بیماران در این مرکز ارائه می شود.
وی گفت: مراقبت پس از ترخیص بیماران روان پزشکی با مشکلات شدید شامل: ویزیت در منزل، پیگیری تلفنی، آموزش بیمار یا مراجع و خانواده، ارائه بسته مددکاری مبتنی بر فرد و خانواده اعم از: ارائه خدمات مددکاری فردی مانند: تشخیص مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در فرد مانند: بدرفتاری با کودک، خشونت خانگی و بی سرپرستی یا بد سرپرستی فرد و توانمندسازی‌هایی که بیشتر با برقراری ارتباط خانواده‌ها، بدنه مردمی مرتبط یا دستگاه‌های دولتی تا رسیدن به رفع مشکل اجتماعی فرد انجام می‌شود، از دیگر خدمات در مرکز یادشده است.

 

گیتا نادری، خبرنگار وب دا مرکزی- معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک

 چهارشنبه ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۲
 


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: معاون بهداشتی سراج آسیب های رواانی سلامت روانی اجتماعی خشونت خانگی دانشگاه علوم پزشکی اراک


نظر شما :