نظارت های بهداشتی در اسفند ماه و ایام نوروز تشدید می شود

۰۱ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۳:۴۶ کد : ۴۱۹۱۲ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۴۷
معاون فنی مرکز بهداشت استان مرکزی از تشدید نظارت های بهداشتی در ماه پایانی سال و ایام نوروز خبر داد.
نظارت های بهداشتی در اسفند ماه و ایام نوروز تشدید می شود

به گزارش وب دا مرکزی، معاون فنی معاونت بهداشت و مدیر گروه سلامت محیط و کار این معاونت با اشاره به تشدید نظارت های بهداشتی در ماه پایانی سال و ایام نوروز، خاطرنشان کرد: تیم های سیار بهداشت محیط در ایام ماه مبارک رمضان نظارت بر فعالیت مراکز تهیه و توزیع غذا، رستورانها، هتل ها و مجتمع های بین راهی را انجام خواهند داد.

مهندس مهر علی با بیان اینکه امسال بخشی از اسفندماه و فروردین ماه با ماه مبارک رمضان همزمان شده است، اظهار داشت: تلاش در اینست که از ۱۵ اسفندماه با هماهنگی های درون بخشی و برون بخشی با سایر دستگاه ها نظیر اتاق اصناف ، راه و شهرسازی و میراث فرهنگی ، دامپزشکی و صمت طرح سلامت نوروزی با رویکرد کنترل موارد بهداشتی مرتبط با ماه مبارک رمضان، آغاز شود.
وی ادامه داد: طرح سلامت نوروزی امسال به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان از ۱۵ اسفندماه تا پایان ماه مبارک رمضان اجرایی می شود که طول این طرح، بیش از یک ماه خواهد بود. در این طرح، تیم های بازرسی و نظارتی دانشگاه ها از ساعت ۸ تا ۲۰ بازدیدهای بهداشتی را انجام می دهند.

مدیر گروه سلامت محیط و کار خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان فعالیت مراکز تهیه و توزیع غذا، رستورانها، هتل ها و مجتمع های بین راهی مراکز اش و حلیم و خرما و شیرینی های ویژه ماه مبارک در بازه زمانی افطار تا سحر نیز مشمول بازرسی های بهداشتی همکاران ما در قالب تیم های سیار، تداوم خواهد داشت.خبازیها و لبنیاتی ها و فتیر نیز در این مقوله پوشش داده خواهد شد ضمن آنکه مساجد و بقاع متبرکه نیز مورد بازدید قرار خواهد گرفت.
 
به گفته مهندس مهرعلی ، کنترل غذا، آب و محیط مراکز تفریحی، تفرجگاهی، اقامتی و مراکز دارای نذورات و تجمعات در مراسم های افطار و سحر، تالارها و رستورانها در ایام ماه مبارک رمضان توسط بازرسان بهداشتی بررسی می شود.

وی با اشاره به گرم تر شدن هوا در ایام پایانی سال و عید نوروز، خاطرنشان کرد: در این ایام، کنترل استخرها و مراکز تفریحی آبی، کنترل آب و یخ نیز در دستور کار بازرسان و تیم های بهداشتی قرار می گیرد.

معاون فنی مرکز بهداشت استان همچنین از تشدید نظارت ها در روزهای پایانی سال بر مراکز و نمایشگاه های عرضه میوه، آجیل و خشکبار خبر داد و گفت: در روزهای آخر سال، این نمایشگاه ها مورد بازرسی همکاران ما قرار خواهند گرفت. علاوه بر این، نظارت بر آرایشگاه ها و پیرایشگاه های مردانه و زنانه، قنادی ها و صنف خشکبار و بعد از شروع سال، تفرجگاه ها، رستورانها، هتل ها، اقامتگاه ها و مجتمع های بین راهی افزایش می یابد به سبب افزایش چتر نظارتی از تمام توان بازرسی استفاده می گردد ضمن آنکه هماهنگی های لازم جهت حمایت قضایی و انتظامی در جهت برخود با متخلفین بهداشتی نیز اعمال خواهد شد


گیتا نادری، خبرنگار وب دا مرکزی- معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک

سه شنبه  1  اسفند ماه 1402
 

کلید واژه ها: معاونت بهداشت نظارت های بهداشتی سلامت محیط و کار مجتمع های بین راهی توزیع غذا ماه مبارک رمضان طرح سلامت نوروزی


نظر شما :