برگزاری دوازدهمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت

۰۱ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۴:۴۵ کد : ۴۱۹۱۷ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۴۵
برگزاری دوازدهمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت

برگزاری دوازدهمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت و بیست و دومین جلسه قرارگاه از ابتدای تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برگزار شد.

همچنین  برگزاری کمیته بهداشت و سلامت که یکی از مصوبات ستاد جمعیت استانداری نیز بوده است دویمن جلسه خود را با حضور نماینده امور بانوان استانداری مرکزی برگزار نمود.

59 درصد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تکلیف دانشگاه علوم پزشکی می باشد و تعداد تکالیف واگذار شده 110 تکلیف است که تقریبا  بیش از 90 درصد تکالیف اجرا شده است و گزارش عملکرد آن به صورت ماهانه به وزارت بهداشت ، بازرسی و استانداری مرکزی ، دیوان محاسبات اداری و...  ارسال شده است.

دستور کار امروز پیگیری مصوبات قبلی و ارائه گزارش مصوبات زیر کمیته های تخصصی قرارگاه جمعیت بود و به موانع اجرایی  ماده 20 ،  ماده 22 ، ماده 6 ، 7 ، ماده 40 ، ماده 42  و ماده های 51 تا 61 و همچنین  تکالیف در نظر گرفته شده در بیست و یکمین جلسه  ستاد جمعیت وزارت بهداشت  برای دانشگاه ها مورد بررسی قرار گرفت.

مشنور کرامت مادری در آخرین جلسه  قرارگاه جوانی جمعیت در سالجاری  مورد بررسی قرار گرفت . هدف کلی آن احترام به منزلت مادر باردار و دارای کودک تا 2 سال مبتنی بر احترام به شان و منزلت انسانی و مادری  و دامنه شمول آن اعم از  تمامی مراکز ارائه دهنده خدمات به مادران باردار و کودکان تا 2 سال شامل: مراکز بهداشتی درمانی، درمانگاهها،بیمارستان ها، آموزشکده ها، پژوهشکده ها، اعم از دولتی، غیر دولتی،خیریه، خصوصی و ...

 

گیتا نادری، خبرنگار وب دا مرکزی- معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک

 

سه شنبه  1 اسفند ماه 1402

کلید واژه ها: جوانی جمعیت حمایت از خانواده معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک کرامت مادری مادر باردار


نظر شما :