پیام دکتر زیلابی به مناسبت فرارسیدن روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای

۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۲۰:۲۴ کد : ۴۳۱۵۰ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۵۸
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک بمناسبت ۹ اردیبهشت ماه روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای باشعار "وقت رو به اتمام است هم اکنون از ایمن و سالم بودن محیط کار خود در شرایط تغییرات اقلیمی اطمینان حاصل کنید " پیام تبریکی صادر کرد.
پیام دکتر زیلابی به مناسبت فرارسیدن روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای

اشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک بمناسبت 9 اردیبهشت ماه روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای باشعار "وقت رو به اتمام است هم اکنون از ایمن و سالم بودن محیط کار خود در شرایط تغییرات اقلیمی اطمینان حاصل کنید " پیام تبریکی صادر کرد.

به گزارش وبدا مرکزی، دکترزیلابی معاون بهداشتی به مناسبت روز جهانی بهداشت حرفه ای اظهار داشت: هر ساله سازمان بین المللی کار روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای ۲۸ آوریل را با تمرکز بر موضوعات مرتبط با ایمنی و بهداشت حرفه ای گرامی می دارد. یکی از اهداف اساسی و مشروط سازمان بین المللی کار (ILO) تعهد مستمر به حفظ ایمنی و سلامت کارگران در محیط کار می باشد.



بی شک حفظ و ارتقای سلامت نیروی کار کشور از طریق تأمین بهداشت کار،پیشگیری از حوادث و بیماری ­های شغلی از اهداف توسعه پایدار و همیشگی نظام جمهوری اسلامی ایران می ­باشد.

 

وی افزود: از آنجا که پدیده رو به گسترش تغییر اقلیم در جهان تهدیدی جدی برای حیات و توسعه جامعه بشری محسوب میشود و بایستی پیامدها و آسیبهای ناشی از آن مورد توجه سیاستگذاران قرار گیرد شعار امسال در این روز نیز بر روی بررسی تأثیر تغییرات اقلیم بر سلامت شاغلین و اهمیت رعایت مسائل ایمنی و بهداشت حرفه ای در محیطهای کاری در چنین شرایطی تمرکز دارد.

دکتر زیلابی تصریح کرد: تغییر الگوهای آب و هوایی مانند استرس گرمایی اشعه ماوراء بنفش، آلودگی هوا، رویدادهای شدید آب و هوایی، کمبود آب و غذای سالم، گسترش حشرات و حیوانات موذی در محیط زیست، افزایش مواجهه با مواد شیمیایی و به تبع آن گسترش بیماریهایی از قبیل گرمازدگی، شیوع بیماریهای واگیر و غیرواگیر، اختلالات روانی، بیماریهای منتقله از طریق ناقلین و تأثیرات قابل توجهی بر شاغلین و نیروی کار به ویژه ایمنی و بهداشت کارگران می گذارد، لذا سیاست گذاری ها، تدوین استانداردها و تعیین خط مشی های ایمنی و بهداشتی در محیط کار می بایست به گونه ای باشد که ارتقاء سلامت افراد و پیشگیری از تأثیرات تغییر اقلیم به ویژه برای شاغلین کشور و افزایش بهره وری و جهش تولید با مشارکت مردم که مورد تأکید مقام معظم رهبری می باشد را تأمین نماید.

 

او با توجه به اینکه  بهداشت حرفه‌ای رشته‌ای است که برای حفظ و تامین سلامت کارکنان تلاش می‌کند و همین امر نشان‌دهنده اهمیت بالای این رشته است و بدون حضور کارشناسان بهداشت حرفه‌ای و آموزش‌ها و نظارت‌های آنان، سلامت کارکنان و کارگران به خطر افتاده و باعث ضررهای جبران‌ناپذیری به چرخه تولید وارد کند، این روز را به همه تلاشگران این عرصه و بالاخص همکاران محترم بهداشت حرفه ای تبریک و تهنیت گفته و بیان داشت: از تلاش ها و زحمات بازرسان بهداشت حرفه ای در راستای حفظ و ارتقای سلامت شاغلین تشکر و قدردانی می نمایم.

گیتا نادری، خبرنگار وب دا مرکزی- معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک

شنبه 8 اردیبهشت ماه 1403

کلید واژه ها: بهداشت ایمنی بهداشت بهداشت حرفه حرفه ایمنی بهداشت حرفه کار محیط کار سلامت ایمنی روز معاون بهداشتی


نظر شما :