پیام تبریک روز روانشناسی و مشاوره

۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸:۲۰ کد : ۴۳۱۶۶ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۶۳
پیام تبریک روز روانشناسی و مشاوره

ه گزارش وب دا معاون بهداشت دانشگاه طی پبامی ۹ اردیبهست ماه روز روانشناس را تبریک گفت. 
متن پیام به شرح ذیل می باشد .
بسمه تعالی
امروز روز نگاهی عمیق به بازی های کودکانه است. روز تلاش برای به آرامش رساندن دو قلب شکسته... سازمان جهانی بهداشت در دیدگاه نوین خود سلامت را برخورداری از رفاه کامل جسمی، روانی و اجتماعی معنی نموده‌ است.


 یک روانشناس خوب با شفای روح انسان‌ها به آن‌ها کمک می‌کند تا زندگی بهتری داشته باشند و به خودآگاهی و سلامت روان برسند.


مفهوم سلامت روان شامل رفاه ذهنی، احساس خودتوانمندی، خودمختاری، کفایت، درک هم بستگی بین نسلی و توانایی تشخیص استعدادهای بالقوه هوشی و عاطفی در خود است. به گونه ای دیگر می‌توان گفت: سلامت روان حالتی از رفاه است که در آن فرد توانایی‌هایش را باز می‌شناسد و قادر است با استرس‌های معمول زندگی تطابق حاصل کرده، از نظر شغلی مفید و سازنده باشد و به عنوان بخشی از جامعه با دیگران مشارکت و همکاری داشته باشد. سلامت روان به همه ما مربوط است نه فقط به کسانی که از بیماری‌های روانی رنج می‌برند.


 رسالت روان‌شناسی، شادمانه زیستن بشر و احساس ارزشمندی به انسان ها می باشد. با توجه به اهمیت سلامت روان از یک طرف و شیوع روزافزون انواع آسیب های اجتماعی و اختلالات روانپزشکی، نظام تحول سلامت این فرصت را برای ما ایجاد کرد که در کنار پزشکان خانواده، شاهد فعالیت روانشناسان در حوزه سلامت باشیم تا خدمات روانشناختی را همه روزه و به صورت رایگان به عموم مردم و جمعیت تحت پوشش ارائه دهیم.
امروزه قسمت عمده سلامت جامعه را، بعد سلامت روانی اجتماعی آن تشکیل می دهد و نیاز جامعه در این دوران به خدمات مشاوره ای و روانشناسی بیشتر از گذشته احساس می شود و این نیازمندی اهمیت و جایگاه ویژه مشاوران و روانشناسان در بهبود وضعیت نابسامان انسان را مشخص ساخته تا جایی است که در هر سال روز ۲۹ آوریل در سازمان ملل متحد با نام روز روانشناس نامگذاری شده و این روز در تقویم ایران نیز با ۹ اردیبهشت ماه مصادف است.


لذا با توجه به فرا رسیدن نهم اردیبهشت ماه روز روانشناسی و مشاوره اینجانب بر خود لازم می دانم تا این روز را به تمام روانشناسان و مشاوران فعال و دلسوز دانشگاه در حوزه های بهداشت که در تمام لحظات سخت و بحرانی در کنار اقشار مختلف جامعه به منظور آرامش بخشیدن به روان و قلب ‌های آسیب دیده تلاش و کوشش نموده اند، تبریک و تهنیت عرض نموده و از زحمات این عزیزان تقدیر و تشکر می نمایم. 


گیتا نادری، خبرنگار وب دا مرکزی- معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک 

 

 یک شنبه 9 اردیبهشت ماه 1403
 

کلید واژه ها: سلامت سلامت روان روز روان جامعه بهداشت ماه اردیبهشت ماه روانشناسی مشاوره


نظر شما :