واکسیناسیون کامل حجاج، عوامل و پزشکان کاروان

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۲۰:۲۹ کد : ۴۳۳۹۶ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۵۹
معاونت بهداشت استان مرکزی: واکسیناسیون کامل حجاج، عوامل و پزشکان کاروان انجام شد.
واکسیناسیون کامل حجاج، عوامل و پزشکان کاروان

به گزارش ,وب دا مرکزی، به نقل از خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ در جلسه‌ای با حضور برخی از دستگا‌های مربوطه در خصوص اعزام زائران بیت الله الحرام بر ساماندهی و حفاظت زائران در مسائل بهداشتی و پیشگیری از بیماری‌ها تاکید شد.

دکتر واعظ معاون فنی معاونت بهداشت استان مرکزی گفت: با توجه به اینکه سازمان هلال احمر و سازمان حج و زیارت متولی اصلی تجمع حج است، مقرر شد حساسیت مدیران کاروان نسبت به رعایت مسائل بهداشتی افزایش یابد و به برخی از زائرین که در حوزه بهداشت و درمان آگاهی کافی دارند، اطلاعات لازم جهت افزایش آگاهی ارائه شود.

کلوطی معاون درمان هلال احمر استان نیز گفت: امسال با توجه به سیاست‌های دولت عربستان، دو پزشک از استان به عنوان پزشک عمومی همراه کاروان‌ها اعزام می‌شوند.

او افزود افزون بر آن درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های هلال احمر نیز در آنجا فعالیت دارند و پزشکان هلال احمر در این مراکز ارائه خدمت می‌کنند.

کلوطی با تاکید بر اینکه واکسیناسیون حجاج در استان به طور کامل انجام شده گفت: عوامل و پزشکان کاروان نیز واکسینه شده اند.

به گفته کلوطی برای هر ۷۰۰ زائر یک پزشک در نظر گرفته شد که متاسفانه امسال تعداد پزشکان پایین است و مسائل بهداشتی و پزشکی با کمبود‌هایی مواجه است. این در حالی است که پارسال ۴ پزشک اعزام شده بود و ۱۲ پزشک نیز در استان معاینات را انجام می‌دادند.

کلید واژه ها: استان پزشک هلال هلال احمر احمر کلوطی پزشکان


نظر شما :