در اراک؛

اتخاذ تمهیدات ویژه برای "پسماندهای عفونی بیمارستانی"

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۰۹:۰۶ کد : ۴۳۵۵۸ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۷۳
کمیته هماهنگی مدیریت پسماندهای عفونی بیمارستانی با حضور معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان و دیگر اعضاء کمیته در این معاونت برگزار شد.
اتخاذ تمهیدات ویژه برای "پسماندهای عفونی بیمارستانی"

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت؛ دکتر اردلان زیلابی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با بیان اینکه یکی از منابع مهم تولید پسماند در هر شهر، مراکز بهداشتی_ درمانی هستند که تولیدکننده طیف وسیعی از انواع پسماندها هستند، گفت: بی توجهی به مدیریت این گونه پسماندها، محیط زیست و سلامت انسان را به مخاطره می‌اندازد.

وی ادامه داد: زباله‌های دفع شده در مراکز بهداشتی درمانی زباله‌های شیمیایی و دارویی از انواع این زباله‌ها است که دفع این مواد تابع ضوابط و قوانین خاصی است و باید با نظارت کامل متخصصان صورت گیرد به همین دلیل تفکیک صحیح زباله‌های بیمارستانی از مبدأ اهمیت فراوانی دارد، تا این زباله‌ها با دیگر پسماندهای شهری و صنعتی ترکیب نشود.

مهندس حسن مهرعلی مدیرگروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت بیان کرد: در این جلسه در خصوص مسائل و مشکلات مرتبط با این مقوله از جمله لزوم عقد قرارداد تمامی واحدهای بهداشتی درمانی با شرکت های مجاز و همچنین اصلاح متن قرارداد مطابق با تعرفه های قانونی تاکید شد.
وی افزود: مبنی بر اینکه تمام بیمارستانها مکلف به رعایت پروتکل ها و ضوابط فنی مدیریت پسماندهای پزشکی از مرحله جمع آوری و حمل و نقل و دفع محموله  تولیدی می باشند و مراکز بهداشت موظف به رصد و پایش و بازرسی مستمر می باشند عدول از مقررات مطرود و روند جاری می بایست منطبق و تابع قوانین مدیریت پسماند باشد

کلید واژه ها: کمیته پسماند معاونت بهداشت اراک


نظر شما :