معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی مطرح کرد:

ازدواج آسان و کم‌هزینه ازجمله راهکارهای افزایش جمعیت است

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۴:۱۲ کد : ۴۳۶۸۲ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۴۸
معاون بهداشت استان؛ برنامه آموزشی و مشاوره‌ای قبل از ازدواج به‌عنوان یک عامل مهم در ارتقا کیفیت زندگی زناشویی محسوب می‌شود.
ازدواج آسان و کم‌هزینه ازجمله راهکارهای افزایش جمعیت است

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت؛ در ششمین روز از هفته ملی جمعیت در راستای رویکرد طرح جوانی جمعیت؛ دکتر اردلان زیلابی معاون بهداشت با همراهی سید شهریار حسینی رئیس مرکز بهداشت اراک و رسول گوهری معاون اجرای معاونت بهداشت از کلینیک هنگام ازدواج اراک بازدید کرد.
دکتر زیلابی با بیان اینکه در بحث ازدواج و فرزندآوری فقط بحث اقتصادی موثر نیست، چرا که خیلی از معضلات و تأخیر در ازدواج، بیشتر ناشی از تجملات و تشریفاتی‌ست که خودمان عامل آن هستیم، گفت: ازدواج آسان، کم‌هزینه و دوری از چشم و هم‌چشمی‌ها، راهکاری اصولی در این خصوص است و البته جهت رفع موانع اقتصادی دولت هم تسهیلات تشویقی موثری را مصوب کرده است.
وی با اشاره به اهمیت موضوع جمعیت و جوانی آن و تأکید مقام معظم رهبری بر اهمیت جوانی جمعیت، اظهار کرد: معظم له به جهت اهمیت موضوع جوانی جمعیت، از سال‌ها قبل نسبت به سالمندشدن جمعیت کشور هشدار دادند و سیاست‌های جمعیتی را ابلاغ فرمودند که امیدواریم با همراهی مردم عزیز از بحران جمعیتی پیشگیری شود.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی ادامه داد: جمعیت جوان در هر کشوری از عوامل بسیار مهم اقتدار در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و حتی نظامی و امنیتی و فرهنگی است.
شهریار حسینی، رئیس مرکز بهداشت اراک نیز در بازدید بیان کرد: مشاوره های هنگام ازدواج در شرایط کنونی که موضوع جمعیت یکی از چالش های کشور است بسیار اهمیت دارد و امیداوریم با مشاوره های خوبی که داده می شود بتوانیم عقب ماندگی های گذشته رشد نامناسب جمعیت را در سال های پیش رو جبران کنیم.
گفتنی است انجام تمامی آزمایشات قبل از ازدواج، غربالگری مراجعین ازدواج برای آزمایش تالاسمی، انجام آزمایشات عدم اعتیاد برای مراجعین ازدواجی، استخدامی بدو خدمت و سایر مراجعین، انجام مشاوره های ژنتیک قبل از ازدواج، انجام مشاوره های تالاسمی قبل از ازدواج توسط پزشک و کارشناسان تالاسمی، برگزاری کلاسهای مشاوره قبل از ازدواج برای آقایان و بانوان و تشکیل پرونده مراقبت برای مراجعین ازدواج از جمله فعالیتهای آزو مرکز مشاوره ازدواج می باشد.
در ادامه این بازدید از زوجین شرکت کننده در کلاس های آموزشی قبل از ازدواج به مناسبت هفته جوانی جمعیت تقدیر شد.

کلید واژه ها: مرکز مشاوره پیش از ازدواج هفته جوانی جمعیت معاونت بهداشت اراک


نظر شما :