۳۹ کلاس رایگان جهت آمادگی برای زایمان از هفته بیستم بارداری

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۵:۰۹ کد : ۴۳۶۸۴ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۵۱
معاون بهداشت استان مرکزی گفت: در راستای قانون حمایت از جوانی جمعیت و با هدف تشویق مادران متقاضی فرزند آوری به انجام زایمان طبیعی ۳۹ کلاس به صورت رایگان در استان برگزار می‌شود.
۳۹ کلاس رایگان جهت آمادگی برای زایمان از هفته بیستم بارداری

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت؛ بر اساس برنامه های ابلاغی هفته جوانی جمعیت و تکریم مادران باردار ، معاون بهداشتی و معاون اجرایی از کلاس آمادگی برای زایمان مرکز حاج خیری اراک بازدید کرد.
دکتر زیلابی، ضمن تبریک هفته ملی جوانی جمعیت به مادران باردار حاضر در کلاس اظهار داشت:این دوره های آموزشی با هدف کاهش سزارین و ترویج زایمان طبیعی و مراقبت بهداشتی از مادر و نوزاد، کارشناسان مامایی دوره دیده شاغل در حوزه بهداشت در ۳۹ کلاس رایگان آمادگی برای زایمان از هفته بیستم بارداری درمراکز جامع سلامت شهری و روستایی دانشگاه علوم پزشکی مرکزی ۸ جلسه آموزش ترویج زایمان فیزیو لوژیک ، پیشگیری از زایمان های زودرس و نارسی نوزادان و ارتقای مهارت والدین برای تغذیه نوزاد با شیر مادر را اجرا می کند.
لازم به ذکر است که در جلسه هشتم این دوره آموزشی پدران نیز برای آموزش مراقبت های مرتبط باخوشایند سازی بارداری و زایمان و  فرزند آوری سالم می توانند شرکت نمایند. 
در این بازدید از مادران باردار شرکت کننده در دوره های آموزشی توسط معاون بهداشت و معاون اجرای معاونت تقدیر شد.


نظر شما :