تدوین برنامه‌های سند آمادگی و پاسخ در بلایا در مدیریت بحران و مقابله با حوادث احتمالی

۰۵ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۴:۳۰ کد : ۴۳۸۱۸ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۶۱
به‌منظور هماهنگی و بررسی سند آمادگی و پاسخ به بلایا، کمیته بحران معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان مرکزی تشکیل جلسه داد.
تدوین برنامه‌های سند آمادگی و پاسخ در بلایا در مدیریت بحران و مقابله با حوادث احتمالی

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت؛ دکتر واعظ، معاون فنی معاونت بهداشت استان اظهار داشت: به منظورموفقیت در مواجهه با بلایا، آگاهی از عوامل تاثیرگذار مدیریت بلایا بسیار ضروری است.
وی افزود: مدیریت کاھش خطربلایا درنظام سلامت فرآیندی است منظم بمنظور بهره مندی حداکثری از ظرفیت ھای سازمانی، اجرایی و مھارتی نظام سلامت با ھدف بحداقل رساندن پیامدھای سوء سلامتی مخاطرات طبیعی و انسان ساخت در سطح جامعه و تسھیلات و منابع بهداشتی درمانی از طریق پیشگیری از مخاطرات و کاھش آسیب، ارتقای آمادگی، پاسخ بموقع و بازیابی با رویکرد توسعه پایدار. نظام جمهوری اسلامی ایران در معرض انواع مخاطرات طبیعی و انسان ساخت قرار دارد.
واعظ ادامه داد: تمرکز عمده این آیین نامه ها و دستورالعمل ها بر امور پیشگیرانه و ارتقای توان و آمادگی در اقدامات پیشگیرانه و آموزش همگانی است. قانون جدید مدیریت بحران می‌تواند تاب آوری در کشور  را در هنگام وقوع سوانح و بلایا افزایش دهد و در کنار آن اجرایی شدن این آئین‌نامه و دستورالعمل‌ نیز در ارتقای آمادگی و توان پیشگیرانه بسیار موثر خواهد بود.
معاون فنی معاونت در این کمیته تاکید بر برگزاری دوره آموزشی تخصصی به منظور توانمندسازی نیروها، ایجاد بانک اطلاعاتی سازمان‌های درگیر به منظور افزایش هماهنگی، ارائه برنامه‌ها و دستورالعمل‌ها و نیز ارائه گزارشی از اقدامات انجام گرفته و نیازمندی‌ها توسط اعضاء ارائه شد.

کلید واژه ها: کمیته بحران معاونت بهداشت اراک برنامه های سند آمادگی


نظر شما :