در اراک انجام شد؛

بررسی مشکلات زیرساختی حوزه بهداشت تحت پوشش معاونت بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی استان مرکزی

۰۸ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۹:۱۲ کد : ۴۳۸۹۵ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۸۴
معاون اجرای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: مشکلات زیرساختی مراکز بهداشتی تحت پوشش دانشگاه های علوم پزشکی استان به عنوان یکی از پرجمعیت ترین کلانشهر از سه بعد فضای فیزیکی، نیروی انسانی و تأمین مالی با چالش هایی مواجه بود که بخشی از آنها مورد بررسی قرار گرفت.
بررسی مشکلات زیرساختی حوزه بهداشت تحت پوشش معاونت بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی استان مرکزی

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت، رسول گوهری، معاون اجرای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: با پیگیری های ویژه دکتر زیلابی معاون بهداشت استان در بررسی انجام شده از ۳۷۰ مراکز بهداشتی استان ضمن رصدپرسنل و مراقبین سلامت شاغل و بررسی وضعیت ارائه خدمات بهداشتی در مراکز، از نزدیک با مسائل و مشکلات موجود مطلع شدند و لزوم ارائه خدمات بهداشتی و درمانی با بهره گیری از حداکثر پتانسیل های موجود به مراجعین را تاکید کرد.
گوهری ،هدف از بررسی ساختارهای شبکه ها و مراکز بهداشتی تابعه را  وضعیت موجود دانست و گفت: شناخت نقاط قوت و ضعف، ارزیابی شاخص های بهداشتی و خانه های بهداشت و ارائه خدمات مطلوب و تبیین راهکارهای سازنده از برون رفت بیان کرد.
وی افزود: توجه به شاخص‌های بهداشتی، مقایسه اهداف برنامه‌ریزی شده با وضع کنونی و مقایسه عملکرد شبکه‌های بهداشت و درمان استان، نیاز به رصد دقیق شاخص‌ها در بخش‌ های مختلف دارد.
وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های برون بخشی در تامین سلامت جامعه، افزود: برای دستیابی به سلامت عادلانه مردم، ناگزیر به استفاده از ظرفیت‌های برون بخشی هستیم و اهمیت این موضوع بر هیچکس پوشیده نیست.
معاون اجرای معاونت بهداشت استان پایش مستمر مدیران و کارشناسان ستادی معاونت بهداشت دانشگاه بر حوزه‌های فنی شبکه‌های بهداشت و درمان، دیگر دستور معاون بهداشت دانشگاه است.
انتهای پیام/

کلید واژه ها: بررسی مشکلات زیرساختی معاونت بهداشت شبکه های بهداشت استان مرکزی گوهری


نظر شما :