دسترسی به غذای ایمن، حق همه مردم می باشد

۱۸ خرداد ۱۴۰۳ | ۲۳:۵۰ کد : ۴۴۰۲۶ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۴۳
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با انتشار پیامی، فرا رسیدن روز جهانی ایمنی غذا را به فعالان این حوزه تبریک گفت.
دسترسی به غذای ایمن، حق همه مردم می باشد

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت، در متن پیام دکتر «اردلان زیلابی» آمده است:
دسترسی به غذای ایمن، حق همه مردم می باشد. یکی از مهمترین ارکان جهت زیست سالم انسان، مصرف غذای ایمن می باشد.
به این دلیل ما باید بتوانیم نظارت های لازم را در تمام زنجیره تامین غذا موثرتر از قبل اعمال کنیم تا از ایمن بودن غذایی که به دست مصرف کنندگان می رسد، اطمینان حاصل شود.
وی افزود : شعار روز جهانی ایمنی غذا در سال ۲۰۲۴ «ایمنی مواد غذایی، آمادگی برای موارد غیرمنتظره» است که مفهوم آن آمادگی بیشتر برای حوادث ایمنی غذایی، صرف‌نظر از میزان خفیف یا شدید بودن آن‌ها می باشد. تولید غذای سالم و ارتقای سطح ایمنی مواد غذایی، نیازمند مشارکت بین بخشی تمام سازمان ها و ارگان ها و بخش های متولی تولید، توزیع و نظارت در بخش دولتی و خصوصی می باشد و زنجیره ای است که اگر هر قسمت از آن دچار خدشه شود، سلامت و ایمنی غذا به مخاطره می افتد.
دکتر زیلابی اشاره کرد: به عبارتی ایجاد جامعه سالم، پویا و با نشاط نیازمند همکاری‌های بین بخشی، همبستگی اجتماعی، تلاش و مشارکت آحاد جامعه خصوصاً سیاست‌گذاران، برنامه ریزان، کارآفرینان و تولیدکنندگان می‌باشد و تحقق شعارهای جهانی و ملی روز جهانی غذا، تنها با مشارکت و همدلی و همراهی تمامی صاحبان فرآیند امکان‌پذیر خواهد شد.
متولی بهداشت استان تاکید کرد: بهبود شیوه های نظارت و افزایش مسئولیت پذیری در طول زنجیره غذایی از برنامه های اساسی و ریشه ای وزارت بهداشت است و در این راستا برنامه های متنوعی در حال اجرا می باشد.
اینجانب ضمن گرامیداشت این روز و تبریک آن به همه فعالان و دست اندرکاران صنعت و عرضه کنندگان غذایی استان مرکزی، لازم می دانم از همکارانم در حوزه معاونت بهداشت که در راستای تحقق هدف اصلی، یعنی ایمن بودن غذا در سطح عرضه، تلاش بسیاری دارند، تشکر نمایم. 
امیدوارم بتوانیم با پشتکار و بهره گیری از همه ظرفیت های موجود، گام های اساسی در مسیر پیشرفت ایران اسلامی و کمک به عرضه محصولات غذایی سالم، مطمئن و در دسترس همگان برداریم.

انتهای پیام/

کلید واژه ها: ایمنی غذا جهانی معاونت بهداشت استان مرکزی دکتر زیلابی


نظر شما :