معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی به مناسبت هفته سلامت مردان مطرح کرد:

مردان، حفظ سلامت خود را پشت گوش می اندازند

۲۳ خرداد ۱۴۰۳ | ۰۹:۰۶ کد : ۴۴۱۱۶ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۷۳
معاون بهداشت استان مرکزی گفت: مردان، مرگ و میر بالاتر و طول عمر کوتاهتری نسبت به زنان به دلایل مشابه دارند و مشکلات و مواجهات و عوامل خطر اختصاصی متعددی نیز، سلامت آنان را تهدید می کند.
مردان، حفظ سلامت خود را پشت گوش می اندازند

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت، دکتر اردلان زیلابی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی به مناسبت هفته سلامت مردان اظهار داشت: هفته آخر خرداد در کشور با هدف تاکید بر سلامت مردان و حساس سازی مردان جامعه ایرانی برای توجه بیشتر به جنبه های مختلف پیشگیری از مخاطرات سلامت به هفته ملی سلامت مردان ایرانی "سما" نامگذاری شده وهدف آن آموزش و فرهنگ سازی و توجه بیشتر به اهمیت سلامت مردان و ایجاد فرصت کافی جهت انجام فعالیت ها و برنامه های مربوطه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: سلامت مردان موضوعی است که موجب استحکام و ارتقای سلامت نیروی کار جامعه و توسعه کشور را در پی خواهد داشت و مردان نسبت به زنان در معرض فاکتور های خطر محیطی و شغلی بیشتری هستند و عادات غلطی مانند مصرف سیگار، الکل، اعتیاد و استرس شغلی در آنها بیشتر است، از سوی دیگر مردان کمتر به پزشک مراجعه نموده و مراجعه به مراکز درمانی را به دلایل مختلف از جمله موانع فرهنگی تا بروز مراحل پیشرفته و خطرناک بیماری به تأخیر می اندازند.
نامگذاری هفته سلامت مردان  در کشور ما، با هدف تاکید بر سلامت مردان کشورمان و حساس سازی مردان جامعه ایرانی برای توجه بیشتر به جنبه های مختلف پیشگیری از مخاطرات سلامت بوده است.

دکتر زیلابی ادامه داد: بحران سلامت مردان در تمام دنیا به عنوان یک بحران خاموش سلامت تلقی شده و کشورهای مختلفی موضوع ارتقای سلامت مردان را به طور جدی در دستور کار خود قرار داده اند. ایران یکی از 4 کشوری است که بیش از یک دهه برنامه سلامت مردان را دنبال کرده است.

متولی بهداشت استان گفت: مردان، مرگ و میر بالاتر و طول عمر کوتاهتری نسبت به زنان به دلایل مشابه دارند و مشکلات و مواجهات و عوامل خطر اختصاصی متعددی نیز، سلامت آنان را تهدید می کند.

این مقام مسئول ادامه داد: از طرف دیگر مردان از خدمات بهداشتی درمانی کمتری بهره مند می گردند. در چنین شرایطی آگاهی، حمایت و عمل به عنوان اصلی ترین راهکارهای رفع بحران فوق می تواند جامعه مردان را نیز از حد اقل مواهب سلامت بهره مند سازد.

وی بیان کرد: عادتی که جامعه ی ما و بالطبع مردان ما به آن نیاز دارند بررسی سلامتی و آزمایش های دوره ای است، بسیاری از بیماری ها اگر سریع تر تشخیص داده شوند احتمال موفقیت در درمان آن ها بیشتر است. به دنبال مردان سالم، جامعه ای سالم تر خواهیم داشت جامعه ای که در آن زندگی، فرصت بی نظیری است که هدیه شده است.

معاون بهداشت در پایان خاطر نشان کرد: مراقبت های گروه سنی میانسالان و سالمندان برای مردان نیز در مراکز ارائه خدمات تحت پوشش دانشگاه ارائه می شود که شامل غربالگری بیماری ها، سرطانها و سلامت روان است و آموزش شیوه زندگی سالم نیز در این مراکز ارائه می شود.

کلید واژه ها: هفته سلامت مردان معاون بهداشت استان مرکزی دکتر اردلان زیلابی


نظر شما :