۹.۳ درصد نوجوانان ۵-۱۸ سال شهرستانهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی اراک مبتلا به چاقی هستند

۳۰ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۲:۳۰ کد : ۴۴۲۲۹ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۱۲۴
رئیس گروه تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه گفت: بر اساس آخرین آمار آنالیز شده از سامانه سیب ۹.۳درصد کودکان ۵-۱۸ سال دانشگاه درسال ۱۴۰۲ مبتلا به چاقی و ۱۴.۲ درصد این گروه سنی مبتلا به اضافه وزن هستندکه متاسفانه این امار از آمار کشوری بالاتر هست.
۹.۳ درصد نوجوانان ۵-۱۸ سال شهرستانهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی اراک مبتلا به چاقی هستند

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت، کمیته درون سازمانی ایران اکو با حضور اعضای معاونت بهداشتی (سلامت خانواده - آموزش سلامت - سلامت دانش آموزان - بیماریهای غیر واگیر - سلامت محیط وکار- روابط عمومی) دانشگاه در تاریخ ۳۰/۳/۱۴۰۳  در سالن جلسات معاونت بهداشتی برگزار شد.
 نسرین یادگاری رئیس گروه تغذیه معاونت بهداشت در نهمین کمیته درون سازمانی برنامه ایران اکو گفت: چاقی کودکان ونوجوانان می تواند سلامت جوانان ومیانسالان وسالمندان را به خطر بیندازد.ایشان اشاره کردند که چاقی کودکان ونوجوانان می تواند سلامت باروری جوانان را تهدید کرده وتبعات روحی روانی و اجتماعی بسیاری را برای جامعه به همراه داشته باشد 

وی افزود: باتوجه به اینکه چاقی واضافه وزن در گروه نوجوانان دانشگاه علوم پزشکی اراک روند رو به افزایشی دارد خواستار پیگیری اهداف برنامه ایران اکو و فعالیتهای پیش بینی شده در برنامه عملیاتی ایران اکو از اعضای حاضر در جلسه شدند.
رئیس گروه تغذیه معاونت بهداشتی بر ضرورت همکاری همه سازمان‌ها و ادارات و نهادها در اجرای برنامه ایران اکو تاکید کرد و گفت: سازمانهای آموزش‌وپرورش، کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان، اداره کل ورزش و جوانان وصدا وسیما می‌توانند نقش کلیدی در بهبود روند کاهشی چاقی و اضافه‌وزن در گروه نوجوانان ایفا کنند.

یادگاری در ادامه به ۳ مصوبه کارگروه سلامت و امنیت غذایی در خصوص برنامه ایران اکو در مورخ ۱۱/۱۱/۱۴۰۲ استانداری مطرح شده بود اشاره کرد و اعضای حاضر در خصوص چاقی واضافه وزن نوجوانان به بحث وتبادل نظر پرداختند ومصوباتی نیز در این خصوص تصویب شد.
انتهای پیام/

کلید واژه ها: ایران اکو افزایش چاقی معاونت بهداشت


نظر شما :