قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی اراک یکی از موفق‌ترین قرارگاه‌های دانشگاه است

۰۳ تیر ۱۴۰۳ | ۱۱:۱۶ کد : ۴۴۳۰۰ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۱۳۷
کمیته ی « رصد و پایش و کمیته بهداشت ذیل قرارگاه جوانی جمعیت » دانشگاه با حضور معاون بهداشت، مدیران و نمایندگان حوزه های مختلف دانشگاه در سالن کنفرانس معاونت بهداشتی تشکیل جلسه داد.
قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی اراک یکی از موفق‌ترین قرارگاه‌های دانشگاه است

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت؛ در این نشست که درقالب کمیته ی « رصد و پایش قرارگاه جوانی جمعیت » دانشگاه برگزارشد، معاون بهداشت، مدیر بازرسی دانشگاه، رئیس حراست معاون بهداشت و نماینده دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و عضو عدل بدل شورای شهر اراک ، نمایندگان معاونت های توسعه، دانشجویی، فرهنگی و اعضاء قرارگاه جوانی جمعیت معاونت بهداشت حضور داشتند.
در ابتدای جلسه دکتر اردلان زیلابی معاون بهداشت پس از تبریک فرارسیدن عید سعید غدیر به حاضرین جلسه، با اشاره به افتتاحیه های مراکز بهداشتی و درمانی در استان اظهار داشت داشت: حقیقا این همه توسعه عمرانی در دانشگاه اتفاق نیافتاده بود که در دولت سیزدهم شهید آیت الله رئیسی انجام شد و واقعا کار عظیمی انجام شد که جای تشکر ویژه از رئیس دانشگاه، معاونت های توسعه، درمان، بازرسی دانشگاه و همکاران خودم در معاونت بهداشت را دارم. 
افتتاح بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی فوق تخصصی زنان و زایمان سینا رضایی آشتیانی  با هفت بخش درمانی با تجهیزاتی به روز و ساختاری استاندارد در راستای اجرای ماده ۵۰ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در جهت بهبود کیفیت محیط های زایشگاهی از نظر فیزیکی و بهداشتی ؛ پروژه بزرگی در راستای دسترسی به اهداف برنامه جوانی جمعیت می باشد. 
وی با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در برنامه های حوزه قرارگاه جوانی جمعیت در کشور رتبه رو به پیشتازی را کسب نموده است و اقدامات درخشانی در کارنامه خود ثبت کرده، طراحی و اجرای سیاست‌های کاربردی برای توسعه و استمرار این روند را در دستور کار قرار خواهد داد. 
دکتر زیلابی با اشاره به اینکه دبیرخانه گروه جوانی جمعیت و سلامت خانواده در معاونت بهداشت مستقر است، از تلاش های خالصانه همه همکاران در دانشگاه که با این معاونت همکاری و مشارکت داشته اند تقدیر کرد.
در ادامه نشست مذکور خانم احمدلو  مسئول دبیرخانه جوانی جمعیت دانشگاه ضمن تحلیل شاخص های جمعیتی دانشگاه در سال ۱۴۰۲ و ارائه گزارش کارنامه ها و بررسی نتایج امتیازات به دست آمده، وظایف هر یک از اعضای قرارگاه را در این خصوص یاد آور شد .

کمیته بهداشت و کمیته رصد و پایش  به صورت هر دو ماه یکبار  توسط معاونت بهداشت برگزار می شود در خصوص شاخص های ابلاغی، کارنامه جوانی جمعیت ، راهنمای جدول شاخص های کارنامه جوانی جمعیت سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ و همچنین بررسی ماده ۲۲ ، ۷ و ۵۰  قانون جوانی جمعیت با حضور اعضای حاضر در جلسه مورد بحث، بررسی و تبادل نظر در جلسه قرار گرفت. 
 

کلید واژه ها: قرارگاه جوانی جمعیت معاونت بهداشت استان مرکزی موفق


نظر شما :