در معاونت بهداشت صورت گرفت؛

کمیته پیشگیری از مرگ و میر کودکان ۱-۵۹ ماهه در معاونت بهداشت استان گرد هم آمدند

۰۹ تیر ۱۴۰۳ | ۱۲:۴۲ کد : ۴۴۴۵۵ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۱۷۳
دکتر زیلابی، معاون بهداشت در خصوص بررسی مرگ ومیر کودکان ۱-۵۹ ماهه گفت: تمامی مرگ‌هایی که در گروه سنی زیر ۵ سال رخ می‌دهند قابل مداخله در حوزه بهداشت و درمان است.
کمیته پیشگیری از مرگ و میر کودکان ۱-۵۹ ماهه در معاونت بهداشت استان گرد هم آمدند

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت؛ به منظور شناسایی علل بروز و یا عوامل قابل اجتناب در هر مرگ و طراحی مداخلات مناسب و جلوگیری از وقوع مرگ‌های مشابه در سالن شهید ساعی معاونت بهداشت به ریاست دکتر اردلان زیلابی معاون بهداشت و با حضور روسای شبکه های بهداشت و درمان شبکه های تابعه استان و تمامی اعضای کمیته در معاونت بهداشت برگزار شد.
 دکتر اردلان زیلابی، ضمن خیر مقدم به مدعوین گفت: علت مرگ و عوامل ایجاد کننده در هر مورد مرگ باید مشخص شود و مداخلات مناسب در خصوص پیشگیری از تکرار مرگ‌های مشابه ارائه شود خانواده‌ها باید از نظر ایمنی داخل و خارج منازل حساس شوند تا خطر را در محیط مشاهده و در برای رفع آن تلاش کنند.

دکتر مرتضی واعظ معاون فنی معاونت بهداشت  گفت: در راستای توجه به سلامت کودکان به عنوان سرمایه انسانی آینده، باید به  توانمندسازی مادران و خانواده‌ها توجه شود، گاهی غفلت و یا ناآگاهی یک فرد سبب سوانح وحوادث منجر به فوت کودک می‌شود،  امید است با اقدامات لازم شاهد کاهش مرگ کودکان زیر 5 سال باشیم.

در ادامه این جلسه گزارش برنامه نظام مرگ و پیگیری کودکان پرخطر در 3 ماهه سال 1403 و مقایسه با 1402 ارائه و پس از بحث و تبادل نظر هریک از مدیران و کارشناسان حاضر در جلسه نقطه نظرات، پیشنهادات و مداخلاتی در راستای کاهش مرگ و میر کودکان ارائه داد.
گفتنی است شاخص‏های بهداشتی نمایانگر سطح سلامت در جامعه می‏باشند و میزان مرگ و میر کودکان یکی از مهم‏ترین شاخص‏های بهداشتی، فرهنگی و اقتصادی هر جامعه است که در ارزیابی سلامت جامعه مورد توجه قرار می‌گیرد.

کلید واژه ها: کمیته پیشگیری معاونت بهداشت مرگ و میر کودک استان مرکزی


نظر شما :