ماه خودمراقبتی/ انجام خودمراقبتی در ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته

۱۲ تیر ۱۴۰۳ | ۰۸:۳۵ کد : ۴۴۵۲۲ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۱۲۱
سرپرست گروه آموزش و ارتقا سلامت معاونت بهداشت گفت: همه ما نقشی در ارتقا و حفظ سلامت خود داریم و خودمراقبتی به ما قدرت می‌دهد تا در مراقبت‌های بهداشتی خود، عامل فعالی باشیم و همچنین به کاهش فشار بر سیستم های سلامت کمک کنیم.
ماه خودمراقبتی/ انجام خودمراقبتی در ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت، مهتاب نوابی سرپرست گروه آموزش و ارتقا سلامت معاونت بهداشت اظهار داشت: با توجه به اینکه 4 تیر لغایت 3 مرداد ف ماه خود مراقبتی نامگذاری شده است،  فرصتی برای افزایش توجه به موضوع خودمراقبتی در سراسر کشور فراهم می باشد .
وی افزود: خود مراقبتی به منزله یکی از رفتارهای ارتقاء دهنده سلامتی در تمام سنین است و در واقع به عنوان هنری تلقی می شود که تمام افراد جامعه باید نسبت به آن آگاه باشند. نواب یادامه داد: رفتارهای ارتقاء دهنده سلامت بر الگوهای مثبت زندگی که باعث افزایش سطح سلامت و کیفیت زندگی می شود تاکید می ورزند. یکی از بهترین رویکردها در زمینه سلامت ، توجه به مقوله خودمراقبتی و اصول آن، متناسب با رشد جسمی و روانی افراد می باشد. خودمراقبتی عملی است آگاهانه که در آن هر فردی از توانایی ها و مهارت های کسب شده ی خویش به گونه ای استفاده می کند که بتواند به طور شخصی و مستقل از خود مراقبت نماید.

نوابی گفت: با توجه به اهمیت سلامت عموم جامعه، اقدام های خودمراقبتی جهت ارتقای سلامت ضروری به نظر می رسد. خودمراقبتی بر جنبه هایی که تحت کنترل فرد هستند تمرکز دارد و اصل مهم در خود مراقبتی، مشارکت و قبول مسئولیت از طرف خود فرد است تا با انجام رفتارهای سلامت محور از بروز ناخوشی و بیماری در خود جلوگیری کند.

سرپرست گروه آموزش و ارتقا سلامت معاونت بهداشت بیان کرد: مدیریت استرس، حضور در کنار افراد مورد علاقه، اختصاص زمانی برای سرگرمی، گفتن سخنان دلنشین به خود، مهارت نه گفتن و گردش در طبیعت از جمله راهکارهای مراقبت از سلامت روان هستند. با ورزش منظم، تغذیه سالم، خواب مطلوب و توجه به شرایط جسمی و کنترل تغییرات، به افراد کمک می کند تا از سلامت جسمانی خود مراقبت کنند.​
انتهای پیام/

کلید واژه ها: ماه خودمراقبتی معاونت بهداشت مهتاب نوابی


نظر شما :