شرایط هوای اراک در شرایط اضطرار و شاخص کیفیت هوا ناسالم و آلاینده مسول ذرات معلق می باشد

۱۶ تیر ۱۴۰۳ | ۲۰:۴۵ کد : ۴۴۵۹۴ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۹۳
معاون بهداشت استان مرکزی گفت:توصیه های بهداشتی در مواجهه با آلودگی هوا و ذرات معلق می تواند سلامتی افراد را تحت تاثیر قرار دهد به ویژه کسانی که به مدت طولانی در مواجهه با آلاینده های هوا قرار دارند.
شرایط هوای اراک در شرایط اضطرار  و شاخص کیفیت هوا ناسالم و آلاینده مسول ذرات معلق می باشد

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت، دکتر زیلابی بیان کرد: افراد مبتلا به بیماری های ریوی افراد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی ،  و مادران باردار، کودکان و افراد سالمند و افراد دارای نقص ایمنی  افرادی اند که نسبت به آلاینده های هوا حساس تر هستند و باید بیشتر مراقب سلامتی خود باشند.
 وی افزود: همچنین می توان از طریق تغذیه مناسب تا حدودی این اثرات را کاهش دهد؛ سردرد؛ سرگیجه  _سرفه _ عطسه ؛ عوارض آلرژیک ؛ بیماری چشمی و درد قفسه سینه ؛ تنگی نفس ؛  بروز حمله قلبی ازجمله  عوارض تماس با هوای آلوده است و در صورت بروز علائم ...‌ با ۱۱۵ تماس و یا به مراکز درمانی مراجعه نمایند.

معاون بهداشتی استان مرکزی تغذیه مناسب از قبیل آب و ؛ میوه و سبزیجات و لبنیات کم چرب عدم حضور غیر اضطرار در هوای باز  آلوده و عدم ورزش سنگین را گامی موثر در کاهش عوارض دانست 
ایمنی در شرایط بروز آلودگی هوا و گرد و غبار فراوان از جمله استفاده از ماسک تنفسی نیز لازم و ضروری است و ماسک مناسب ترجیحا ffp2 توصیه میشود.
انتهای پیام/

کلید واژه ها: توصیه آلودگی هوا معاون بهداشت استان مرکزی


( ۱ )

نظر شما :