تغذیه مناسب می تواند اثر آلودگی هوا را بر بدن کاهش دهد

۱۹ تیر ۱۴۰۳ | ۰۷:۲۴ کد : ۴۴۶۶۸ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۳۲
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: آلودگی هوا و ذرات معلق می تواند سلامتی افراد را تحت تاثیر قرار دهد به ویژه کسانی که به مدت طولانی در مواجهه با آلاینده های هوا قرار دارند.
تغذیه مناسب می تواند اثر آلودگی هوا را بر بدن کاهش دهد

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت، دکتر اردلان زیلابی بیان کرد: افراد مبتلا به بیماری های ریوی افراد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی و مادران باردار، کودکان و افراد سالمند و افراد دارای نقص ایمنی  افرادی هستند که نسبت به آلاینده های هوا حساس تر هستند و باید بیشتر مراقب سلامتی خود باشند.
وی افزود: همچنین می توان از طریق تغذیه مناسب تا حدودی این اثرات را کاهش دهد؛ سردرد، سرگیجه، سرفه، عطسه، عوارض آلرژیک، بیماری چشمی و درد قفسه سینه، تنگی نفس و بروز حمله قلبی از جمله عوارض تماس با هوای آلوده است و هموطنان می بایست در صورت بروز علائم با ۱۱۵ تماس و یا به مراکز درمانی، مراجعه نمایند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک، استفاده از آب سالم، میوه و سبزیجات و لبنیات کم چرب و عدم حضور غیر اضطرار در هوای باز و عدم ورزش سنگین را گامی موثر در کاهش عوارض آلودگی هوا، دانست.
وی در پایان خاطرنشان کرد: ایمنی در شرایط بروز آلودگی هوا و گرد و غبار فراوان از جمله استفاده از ماسک تنفسی نیز لازم و ضروری است.

کلید واژه ها: تغذیه آلودگی هوا معاونت بهداشت استان مرکزی


نظر شما :