بدترین میکروب ها از موجودات زنده دیگر به انسان منتقل می شوند

۲۰ تیر ۱۴۰۳ | ۱۹:۰۹ کد : ۴۴۷۰۳ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۵۷
کمیته برون بخشی بیماری‌های قابل انتقال از حیوان به انسان با حضور نمایندگان ادارات مرتبط در معاونت بهداشت استان مرکزی تشکیل شد.
بدترین میکروب ها از موجودات زنده دیگر به انسان منتقل می شوند

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت، در این جلسه شهلا خرمی سرپرست گروه بیماریهای واگیر معاونت بهداشت در خصوص روز ۶ جولای مصادف با ۱۶ تیرماه تحت عنوان روز جهانی بیماری‌های قابل انتقال از حیوان به انسان به ارائه توضیحاتی پرداخت.

وی با بیان اینکه شعار این روز جهانی در سال‌جاری عبارت است از سلامت واحد برای کنترل بیماری‌های قابل انتقال از حیوان به انسان خواستار تعامل و هماهنگی های برون بخشی ادارات و سازمان های مرتبط با دانشگاه  علوم پزشکی شد.

خرمی در ادامه آگاهی مردم را به منظور کنترل بیماری‌های مربوطه از دستگاه های مرتبط در راستای ارتقای سلامت جامعه موثر دانست و  آمار بیماری‌های قابل انتقال از حیوان به انسان را برای حضار تشریح کرد.

سرپرست گروه بیماریهای واگیر معاونت بهداشت در پایان ضمن گرامیداشت روز ۱۵ تیر ماه بعنوان روز ملی مبارزه با بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوانات از زحمات کلیه کارشناسان مبارزه با بیماری‌های واگیر که در پیشگیری وکنترل بیماری‌های زئونوز تلاش می کنند قدر دانی کرد.

کلید واژه ها: کمیته برون موجودات زنده معاونت بهداشت اراک حیوان انسان


نظر شما :