تمهیدات معاونت بهداشت استان مرکزی در ایام اربعین حسینی/ تاکید معاون بهداشت بر تشدید مراقبت‌های بهداشتی در بازگشت زوار

۱۰ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۱:۰۲ کد : ۴۵۰۳۰ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۹۹
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک ضمن اشاره به استفاده حداکثری از ظرفیت مراکز بهداشتی و درمانی و سازمان های همکار تا پایان مراسم اربعین افزود: حوزه بهداشت نقش مهمی در تامین، حفظ و سلامت زائرین دارد.
تمهیدات معاونت بهداشت استان مرکزی در ایام اربعین حسینی/ تاکید معاون بهداشت بر تشدید مراقبت‌های بهداشتی در بازگشت زوار

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت، دکتر اردلان زیلابی در کمیته هماهنگی مراسم پیاده روی اربعین حسینی بیان داشت: در اربعین حسینی مدیریت بیماری های واگیر و غیرواگیر، بهداشت محیط، آموزش و خود مراقبتی از مهمترین موضوعاتی است که حوزه بهداشت در آن نقش آفرینی می کند.

وی تصریح کرد:استان مرکزی از گلوگاه های مهم کشور در تردد زائران است که سالانه تردد های متعددی از این مسیر به سمت کربلای معلی انجام و موکب های بزرگی نیز در سطح استان برپا می شود.

وی ادامه داد: معاونت بهداشت نیز از زمان شروع حرکت زائرین به سمت مرزهای غربی به طور مستمر نظارت های خود را به صورت شبانه روزی داشته و امسال نیز باید برنامه های خود را به نحو احسن پیش ببریم.
دکتر زیلابی گفت: مسیر زائران و اماکن اسکان این عزیزان باید از لحاظ بهداشت محیط دقیقا بررسی شود و درباره بیماری تب دنگی، پشه آئدس و مهم تر از همه بیماری های معمولی مانند اسهال، گوارشی، تب و ... که ممکن است در این‌گونه تجمعات دیده شود تمهیدات لازم صورت گیرد.
در این جلسه معاونت بهداشت به شرح انتظارت این حوزه در این مراسم پرداخت و هماهنگی ها و تصمیمات لازم در راستای برگزاری هرچه بهتر پیاده روی بزرگ اربعین با همکاری سایر کمیته های ستاد اربعین اتخاد شد.
انتهای پیام/

 

کلید واژه ها: پیاده روی اربعین معاونت بهداشت اراک


نظر شما :