گردهمایی فصلی رابطین سلامت ادارت کل استان مرکزی

۱۴ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۹:۵۲ کد : ۴۵۱۰۷ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۷۶
گردهمایی فصلی رابطین سلامت ادارات کل استان به مناسبت هفته ملی شیر مادر و با هدف پیشبرد اهداف خود مراقبتی سازمانی، ارتقای سلامت کارکنان و بویژه حمایت از زنان شیرده و باردار با حضور معاون فنی معاونت بهداشت و دبیری گروه اموزش و ارتقای سلامت برگزار شد.
گردهمایی فصلی رابطین سلامت ادارت کل استان مرکزی

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت، دکتر مرتضی واعظ در این جلسه اظهار داشت: هدف از ترویج خود مراقبتی در سازمان ها و ادارات ایجاد محیط کار سالم از طریق اجرای برنامه ها و خط مشی‌های ارتقای سلامت در محل کار، خلق محیط فیزیکی و فرهنگ حمایتی و تشویق شیوه زندگی سالم با همکاری کارکنان و کارفرمایان است.
وی افزود: برنامه ارتقای سلامت در محل کار به فعالیت هایی اشاره دارد که در محل کار انجام گرفته و از سلامت و رفاه کارکنان حمایت می کند. 
واعظ ادامه داد: این فعالیت ها ممکن است بر تغییر رفتار فردی (مانند جلسات آموزشی یا کلاس های فعالیت بدنی) تمرکز داشته باشند و یا ممکن است سطوح سازمانی را برای ایجاد سیاست‌ها و محیط‌های فیزیکی و اجتماعی که از رفتارهای بهداشتی حمایت می‌کنند، هدف قرار دهند (مانند سیاست های تهیه غذای سالم یا تسهیلات مربوط به حمل و نقل ایمن). 
در ادامه گفت : با توجه به اینکه تغذیه انحصاری و تداوم تغذیه با شیر مادر تا دوسالگی در کاهش مرگ و میر کودکان و افزایش سطح سلامت آنان موثر است، اول آگوست به نام روز جهانی شیر مادر نامگذاری شده و در کشورهای مختلف جهان گرامی داشته می شود.
معاون فنی معاونت بهداشت تشریح کرد: هدف از نامگذاری این روز تشویق مادران به تغذیه فرزندان خود از این موهبت الهی است . در ایران هم ۱۰ لغایت ۱۶ مرداد ماه به عنوان هفته ملی شیر مادر، بهانه ای جهت یادآوری این موضوع است که با وجود تمامی پیشرفتهای بشری در تمامی عرصه های علمی و صنایع غذایی، همچنان تغذیه با شیر مادر به عنوان بهترین شیر و تغذیه ارجح شیرخواران مورد توجه و تاکید می باشد و در برترین جایگاه غذایی برای تغذیه شیرخواران توصیه می شود. 
با توجه به شعار روز جهانی شیرمادر امسال که "حمایت همه جانبه ترویج تغذیه با شیر مادر برای همه " می باشد هدف ارتقای آگاهی جامعه، توسعه بستر لازم جهت دسترسی برابر به شیر مادر، جلب همکاری و حمایت افراد و سازمان ها بویژه با تمرکز بر افراد آسیب پذیر است.
در این جلسه مریم پناهی رئیس گروه سلامت کودکان و نوزادان روز شمار هفته ملی شیر مادر و قانون شیر مادر در محل کار را تبیین کرد.

کلید واژه ها: رابطین سلامت ادارات معاونت بهداشت اراک


نظر شما :