کارگاه آموزشی پیشگیری از خودکشی ویژه پزشکان

۰۷ شهریور ۱۴۰۳ | ۱۰:۴۸ کد : ۴۵۶۲۴ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۶۹
صبح امروز، کارگاه تخصصی پیشگیری از خودکشی ویژه پزشکان تحت پوشش معاونت بهداشت اراک با هدف شناسایی افراد در معرض خودکشی، ارجاع، پیگیری و درمان آنان، با تدریس دکتر شایاگان و به همت واحد روانی اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت، برگزار شد.
کارگاه آموزشی پیشگیری از خودکشی ویژه پزشکان

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت، دکتر چگینی، رئیس گروه سلامت روان ،اجتماعی واعتیاد در خصوص این خبر گفت: این کارگاه با عنوان  پیشگیری از خودکشی با هدف شناسایی زودهنگام مراجعین مراکز و مستعد خودکشی و ارجاع آنها به سطح تخصصی برای کارشناسان سلامت روان و رفتار مراکز خدمات جامع سلامت برگزار شد.

چگینی با اشاره به شیوع بالای افسردگی در کشور افزود: افسردگی بیماری شایع عصر ماست و در تمامی جهان رو به افزایش است. این در حالی است که حدود نیمی از مبتلایان به افسردگی، یا از بیماری خود بی‌خبرند یا بیماری آنها موارد دیگری تشخیص داده‌ شده است. افسردگی یک بیماری اختصاصی نیست بلکه در تمام سنین و در زنان و مردان ظاهر می‌شود.

رئیس گروه سلامت روان ،اجتماعی واعتیاد سرمایه‌گذاری در بهداشت روان مردم را به نفع جامعه از نظر اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دانست و اظهار داشت: پیشگیری از خودکشی همیشه به ‌عنوان یک مشکل بهداشتی مطرح بوده و همواره مورد توجه معاونت سلامت وزارت بهداشت بوده و برای رسیدن به این هدف نیاز به همکاری بین بخشی است.

در ادامه این کارگاه به عوامل مرتبط با خودکشی، نحوه شناسایی، مدیریت و چگونگی ارجاع و درمان افراد در معرض خودکشی و ارزیابی سطح خطر پرداخته شد.

کلید واژه ها: کارگاه آموزشی پیشگیری از خودکشی معاونت بهداشت اراک


نظر شما :