بهورز تبلور مشارکت مردمی و نماد خدمت و توسعه در نظام مراقبت های اولیه سلامت است

۱۱ شهریور ۱۴۰۳ | ۱۰:۰۹ کد : ۴۵۶۷۶ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۷
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در پیامی روز بهورز را به جامعه بهورزان تبریک گفت. در تقویم سلامت روز ۱۲ شهریور به نام روز بهورز نام‌گذاری شده است تا فرصتی برای تقدیر از زحمات این قشر شایسته و پرتلاش باشد.
بهورز تبلور مشارکت مردمی و نماد خدمت و توسعه در نظام مراقبت های اولیه سلامت است

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت، دوازدهم شهریورماه مصادف است با سالروز احداث نخستین خانه بهداشت، این روز به ‌عنوان روز بهورز نام‌گذاری شده است، به منظور پاسداشت منزلت کسانی است که در زمره سربازان خط مقدم نظام سلامت، نقشی ارزنده و کم ‌نظیر در حفظ و ارتقای سلامت جامعه به‌ویژه روستاهای محروم کشور ایفاکرده‌اند. حاصل زحمات دلسوزانه و صادقانه بهورزان موجب شده است که این قشر به‌عنوان نماد برجسته نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین‌المللی شناخته شوند.

بهورزان را می‌توان سربازان خط مقدم نظام سلامت نامید که تمام تلاش خود را برای انجام وظایف شغلی و مسئولیت‌های قانونی برای پیشرفت نظام سلامت و اعتلای کشور به کار می‌گیرند و وجدان کاری، صداقت و خدمت را سرلوحه گفتار و کردار خود قرار می‌دهند.

دکتر زیلابی در بخشی از این پیام آورده است: کاهش‌ چشمگیر مرگ‌و میر مادران‌ و کودکان‌ و کنترل بسیاری از بیماری‌های واگیر نمونه‌هایی از دستاوردهای ارزشمند نظام سلامت در کشور هستند که بخش بزرگی از این موفقیت مرهون ‌زحمات‌ و تلاش‌های این بهورزان عزیز است.
متن کامل پیام معاون بهداشتی دانشگاه به شرح زیر است:

همت و کوشش بهورزان‌، این تلاشگران عرصه سلامت و بهداشت در دورافتاده‌ترین ‌روستاها موجب‌ ‌شده خدمات‌ بهداشتی‌ لازم‌ به‌ روستاییان ‌ارایه‌ گردد و از اشاعه ‌بیماری‌ در جامعه‌ جلوگیری‌ شود. کاهش‌ چشمگیر مرگ‌ومیر مادران‌ و کودکان‌ و کنترل بسیاری از بیماری‌های واگیر نمونه‌هایی از دستاوردهای ارزشمند نظام سلامت در کشور هستند که بخش بزرگی از این موفقیت مرهون ‌زحمات‌ و تلاش‌های این عزیزان است.

اطمینان کامل دارم تمام تلاش خود را برای انجام وظایف شغلی و مسئولیت‌های قانونی، پیشرفت نظام سلامت و اعتلای کشور به کار گرفته و وجدان کاری، صداقت و خدمت را سرلوحه گفتار و کردار خود قرار داده و در همه حال تلاش خود را در جهت جلب رضایت ایزد متعال به کار می‌بندید و همواره سلامتی و نشاط را در محیط ترویج می‌نمایید.

بر خود واجب می‌دانم زحمات و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر و اثرگذار شما بزرگان را ارج نهاده و وجودتان را مایه افتخار و مباهات کشور عزیزمان می‌دانم، با تلاش جهادگرانی همچون شما، ایران اسلامی برای همیشه سربلند و پیروز و در تمامی عرصه‌ها، باقی و برقرار خواهد ماند.

کلید واژه ها: روز بهورز معاون بهداشت اراک


نظر شما :