کارگروه اجتماعی، فرهنگی سلامت ، زنان و خانواده، ۱۷ مهر ماه

۱۷ مهر ۱۳۹۸ | ۱۷:۱۳ کد : ۶۰۸۶ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۵۱۱
کارگروه اجتماعی، فرهنگی سلامت ، زنان و خانواده، ۱۷ مهر ماه

کارگروه اجتماعی، فرهنگی سلامت ، زنان و خانواده با حضور معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری، مدیر کل امور اجتماعی فرهنگی استانداری ، رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر معاونت بهداشت و تیم همراه، رئیس ، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک ، معاون فنی ، معاون اجرایی مرکز بهداشت استان مرکزی و نمایندگان سایر دستگاه های اداری در روز چهارشنبه مورخ 17 مهر ماه در استانداری استان مرکزی برگزار گردید . 

دکتر جواد نظری گفت :  خوشبختانه در استان مرکزی پیشرفت های زیادی در جهت درمان بیماری های واگیر انجام شده است و در مجموع طی چند سال گذشته 70 مورد فوت ناشی از ایدز مشاهده شده است که 66 نفر مرد و 4 نفر زن بوده اند . 

وی در خصوص روش های انتقال بیماری ایدز بیان کرد : این بیماری 66 درصد از طریق اعتیاد تزریقی و 25 درصد آمیزشی و یک درصد خون و فرآورده های خونی منتقل می شود و انتقال از مادر به کودک 3 مورد مشاهده شده است که این آمار در سال گذشته 55 درصد از طریق رابطه جنسی و 23 درصد از طریق اعتیاد تزریقی بوده است . این تفاوت آمارها نشان از تغییر روش انتقال بیماری دارد . 

نظری در پایان افزود : بیشترین موارد ابتلا به ایدز ابتدا در اراک و سپس در شازند مشاهده شده و در مجموع در استان مرکزی آمار شیوع بیماری ایدز 23 مورد در 100 هزار نفر است .

کلید واژه ها: اعتیاد تزریقی شیوع بیماری ایدز بیماری های واگیر


نظر شما :