بازدید رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر از مرکز DIC، مهر ماه

۱۷ مهر ۱۳۹۸ | ۱۷:۲۲ کد : ۶۰۸۷ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۵۵۸
بازدید رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر از مرکز DIC،  مهر ماه

در تاریخ ۱۷ و ۱۸ مهر ماه آقای دکتر گویا رئیس محترم مرکز مدیریت و تیم همراه جهت بازدید از برنامه بیماری های واگیر به اراک عزیمت نمودند به همین مناسبت جلسه کارگروه سلامت اجتماعی خانواده و زنان درتاریخ ۹۸/۷/۱۷ به ریاست معاون محترم سیاسی و امنیتی استانداری تشکیل گردیده و آقای دکتر گویا در جلسه مذکور درباره ابعاد بهداشتی ، اجتماعی و اقتصادی بیماری ایدز سخنرانی نمودند و خواستار تقویت حمایت های مالی و اجتماعی از برنامه های کنترل بیماری ها گردیدند . 
براین اساس معاون محترم سیاسی و امنیتی دستور همکاری در زمینه حمایت های مالی ؛ اجتماعی و آموزشی بوسیله سایر نهادها را مصوب نمودند و مقرر گردید ارگان های دولتی و سازمان های مردم نهاد همکاری لازم را با دانشگاه علوم پزشکی بعمل آورند .
هچنین آقای دکتر گویا با تیم همراه با حضور ریاست محترم دانشگاه، معاون بهداشتی و معاونین و کارشناسان معاونت بهداشتی از مراکز کاهش آسیب زنان و مرکز مشاوره بیماری های رفتاری بازدید بعمل آوردند و با بررسی فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته در این مراکز و همچنین بحث و تبادل نظر با کارشناسان از مجموعه فعالیت ها در زمینه تست HIV  ، آموزش مراجعین، معاینات و مشاوره های فردی و گروهی و همچنین ضرورت همکاری دانشگاه در ارتباط با افزایش مدت حضور متخصصین مورد نیاز در این مراکز تاکید نمودند . لازم به یادآوری است در حال حاضر با توجه به افزایش 6 برابری موارد تست تشخیص سریع HIV در سال 97 نسبت به سال 96 در جمعیت های پرخطر ، موارد کشف بیماری متناسب با افزایش چندین برابری تست HIV نبوده که این خود گویایی موفقیت برنامه و فعالیت های صورت گرفته در این مراکز و در سطح جامعه می باشد .
با توجه به شیوع ۲۳ مورد در یکصد هزار نفر در سطح دانشگاه  علوم پزشکی اراک و ۴۷ مورد در یکصد هزار نفر در سطح کشوری،  شیوع بیماری در دانشگاه اراک در  حد نصف  میانگین شیوع کشوری است.
ضمنا جناب آقای دکتر  گویا دستور مساعدت در زمینه تامین برخی اقلام ، تجهیزات ، مواد آزمایشگاهی ، ایجاد امکان انجام آزمایشات تخصصی در آزمایشگاه مرجع دانشگاه و تامین اقلام و وسایل بهداشتی را صادر نمودند .

کلید واژه ها: کاهش اسیب زنان تست تشخیص سریع


نظر شما :