لزوم توجهات بزرگ به فاکتورهای کوچک در سلامت کودکان

۱۷ مهر ۱۳۹۸ | ۱۹:۳۴ کد : ۶۰۸۹ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۴۷۳
لزوم توجهات بزرگ به فاکتورهای کوچک در سلامت کودکان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: والدین نسبت به فاکتورهای کوچک در بهداشت و سلامت کودکان حساس باشند.

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی، دکتر جواد نظری در همایش روز جهانی کودک که در ساختمان الغدیر دانشگاه علوم پزشکی اراک برگزار شد، با اشاره به ۵ الی ۱۱ اکتبر مصادف با ۱۳ تا ۱۹ مهر که به عنوان هفته کودک نامگذاری شده، شعار امسال این رویداد را "آینده را باید ساخت" عنوان کرد.

وی از والدین خواست که نسبت به فاکتورهای کوچک در بهداشت و سلامت کودکان حساس باشند و افزود: بارها در خصوص خوراندن قطره آهن که رایگان در مراکز بهداشت توزیع می‌شود، شاهد بوده‌ایم که خانواده به بهانه تغییر رنگ دندان کودک، از خوراندن این قطره به کودک ممانعت کرده اند در حالی که متاسفانه این کار در مواردی باعث کم خونی و حتی بروز نقص در رشد مغزی کودک خواهد شد.

وی تاکید کرد: به عنوان یک متخصص اطفال بارها شاهد بوده‌ام مادران به دلیل عقاید اشتباه مرتکب خطاهای بزرگی می‌شوند که یکی از این عقاید اشتباه درخصوص شیرخشک است. بسیاری از مادران تصور می‌کنند اگر به فرزند خود شیرخشک ندهند، کودک گرسنه خواهد ماند، اما این یک تصور کاملا اشتباه است و در تغذیه کودک باید حتی الامکان از شیر خشک دوری پرهیز شود.

وی با اشاره به شلوغ بودن رستوران‌ها گفت: سلیقه غذایی فرزندان، براساس رفتار والدین شکل می‌گیرد. اگر کودکی به خوردن فست فود عادت کند، در بزرگسالی نیز همین روند را ادامه خواهد داد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان به مراقبت‌های هنگام رانندگی اشاره کرد و گفت: به هیچ وجه کودک پیش از ۱۲ سالگی نباید روی صندلی جلو بنشیند. متاسفانه خیلی از پدرها و مادرها این هشدارها را جدی نگرفته و باعث بروز اتفاقات ناگواری می‌شوند.

کلید واژه ها: فاکتورهای کوچک تغذیه کودک سلیقه غذایی


نظر شما :