کنترل و تشخیص زود هنگام سرطان سینه

۱۳ آبان ۱۳۹۸ | ۰۸:۴۸ کد : ۶۳۹۲ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۴۷۰
رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی: غربالگری اولیه برای تشخیص سرطان سینه در تمامی مراکز جامع سلامت، پایگاههای سلامت و خانه های بهداشت در شهر و روستا به صورت رایگان انجام می شود.
کنترل و تشخیص زود هنگام سرطان سینه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ نظری در همایش اطلاع رسانی در خصوص سرطان سینه گفت: 9 مهرماه تا 9 ابان ماه به عنوان ماه اطلاع رسانی در مورد سرطان سینه نامگذاری شده است که مرکز بهداشت استان در خصوص اگاه سازی جمعیت زنان نسبت به شیوع این سرطان و قابل درمان بودن ان برنامه ای در دستور کار دارد.

وی افزود: میانگین کشوری مبتلایان به سرطان سینه 33 و نیم مورد در هر 100 هزار نفر است در صورتی که در استان مرکزی 31 و نیم مورد در هر 100 هزار نفر است.

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: با غربالگری، تشخیص زود هنگام و تحت درمان قرار گرفتن می توان این سرطان را درمان و یا کنترل کرد.

نظری افزود: غربالگری اولیه سینه در تمامی مراکز جامع سلامت، پایگاههای سلامت و خانه های بهداشت در شهر و روستا به صورت رایگان انجام می شود.

براساس این آمارها در استان مرکزی شایع‌ترین سرطان‌ها در بین مردان معده، پوست، ریه، مثانه و پروستات و در بین زنان استان سینه، کولورکتال، معده، سرطان با محل اولیه نامشخص و پوست است.

کلید واژه ها: سرطان سینه غربال گری استان مرکزی


نظر شما :