ارائه عملکرد مرکز بهداشت استان مرکزی در خود مراقبتی سازمانی

۲۸ آبان ۱۳۹۸ | ۱۳:۴۲ کد : ۶۵۸۶ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۵۲۳
ارائه عملکرد مرکز بهداشت استان مرکزی در خود مراقبتی سازمانی

هفته جهانی خودمراقبتی ( 27 آبان لغایت 3 آذرگرامی باد)

دکترنظری معاون بهداشتی رییس مرکز بهداشت استان مرکزی اعلام کرد : در راستای افزایش سلامت شاغلین ادارات، خودمراقبتی سازمانی در سطح تعداد 1270 سازمان دولتی، غیردولتی و مدارس به اجرا درآمده است .در این اقدام که با تلاش و پیگیری کارشناسان آموزش سلامت مرکز بهداشت استان مرکزی انجام شده ،دانشگاه علوم پزشکی اراک موفق به احراز شاخص 95.85%در زمینه خودمراقبتی سازمانی گردیده است . این درحالی است که شاخص مورد انتظار ابلاغی وزارت در سال 98 در این زمینه 55% اعلام شده بود.

 رییس گروه آموزش و ارتقاء سلامت در این خصوص بیان نمود روند کار به این گونه بوده است که سازمان ها در آغاز شروع برنامه یک نفر ازافراد   فعال ،  آگاه  وکارآمد خود را به عنوان رابط سلامت  سازمان به مراکزبهداشت معرفی کردندکه  با برگزاری جلسات و کارگاه های آموزشی رابطان محترم سلامت در زمینه نیازسنجی و تدوین برنامه عملیاتی ارتقای سلامت کارکنان  آموزش دیده و نسبت به تشکیل شورای ارتقاء سلامت کارکنان اقدام کرده اند .

مشایخی گفت : شورای ارتقاء سلامت کارکنان به دبیری رئیس سازمان مربوطه نسبت به تدوین برنامه ارتقای سلامت کارکنان  براساس بسته خدمات پایه سلامت کارکنان  در مقوله هایی نظیر آموزش موازین خودمراقبتی ، تغذیه سالم، افزایش تحرک بدنی ، مدیریت استرس و پیشگیری از دخانیات ، پیشگیری  وکنترل بیماریها ، آموزش سلامت روان ، اموزش سلامت باروری ، آموزش سلامت دهان ودندان ، آمادگی دربرابر بلایا ، اصول ارگونومی و... اقدام نموده و تاکنون عملکرد خوبی در زمینه های مذکور به انجام رسانده اند.

 شایان ذکر است از 1270 سازمان مذکور 323 سازمان دولتی، 47 سازمان غیردولتی و 900 مورد مدارس بوده اند.

کلید واژه ها: خودمراقبتی سازمانی شورای ارتقای سلامت رابط سلامت


نظر شما :