ارائه عملکرد مرکز بهداشت استان مرکزی در خودمراقبتی فردی

۲۸ آبان ۱۳۹۸ | ۱۳:۴۷ کد : ۶۵۸۷ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۵۸۸
ارائه عملکرد مرکز بهداشت استان مرکزی در خودمراقبتی فردی

هفته جهانی خودمراقبتی ( 27 آبان لغایت 3 آذرگرامی باد)

 

تعداد سفیران سلامت خانوار دانشگاه علوم پزشکی اراک از مرز یک صد وپنجاه  هزار نفر گذشت.

دکتر نظری معاون بهداشتی  ورئیس مرکزبهداشت استان مرکزی عنوان کرد: در راستای اجرای برنامه خودمراقبتی فردی و توانمند سازی خانواده ها به منظور اصلاح سبک زندگی سالم، خودمراقبتی در ناخوشی های جزئی و خطرسنجی سکته های قلبی مغزی و سرطان  ، با همت و پشتکار کارشناسان آموزش سلامت  وتلاش مراقبین سلامت و بهورزان درسطح مراکز وپایگاههای سلامت وخانه های بهداشت  نسبت به  جذب و آموزش حداقل یک فرد از اعضای خانواده  که از سطح سواد کافی به عنوان سفیر سلامت برخوردار بوده اقدام گردیده است .

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی بیان نمود: سفیران سلامت خانوار می توانند پس از آموزش و یادگیری مسایل بهداشتی اطلاعات بهداشتی کسب شده را به دیگر اعضای خانواده منتقل کنند و مراقب اجرای رفتارهای موثر بر سلامت اعضای خانواده خود باشند .

رییس گروه آموزش و ارتقای سلامت گفت : تا پایان مهرماه سال جاری  تعداد 157818نفر سفیر سلامت آموزش دیده اند که از این تعداد که  81254نفر ساکن شهر و 76564نفر ساکن روستا می باشند.

مشایخی افزود: که از میان این افراد تعداد 43498 نفر حداقل 8 کلاس سواد  و 77668 نفر دیپلمه و 36452 نفر تحصیلات دانشگاهی دارند.

دکتر نظری  در پایان افزود :  بدین ترتیب دانشگاه علوم پزشکی اراک  تا پایان مهرماه 1398 با احراز شاخص 67.59% در بخش  خودمراقبتی فردی به شاخص بالاتر از هدف  مورد انتظار و  ابلاغی از وزارت بهداشت (55%)دست یافته است.

 

 

کلید واژه ها: اصلاح سبک زندگی سالم سفیرسلامت خودمراقبتی فردی


نظر شما :