مشکلی در تأمین واکسن آنفولانزا در استان مرکزی نیست

متخصص عفونی و فوکال پوینت علمی دانشگاهی برنامه مراقبت بیماری آنفولانزا گفت: در بحث تهیه واکسن آنفولانزا مشکلی نداریم هرچند که متاسفانه به سبب اعمال تحریم‌های ظالمانه امسال در دسترس قرارگیری داروی موثر آنفولانزا، یک مقدار با تاخیر انجام شد.
۰۷ آذر ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۵ کد : ۶۶۸۷ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۱۱۶۳
مشکلی در تأمین واکسن آنفولانزا در استان مرکزی نیست

به‌گزارش خبرگزاری فارس از اراک، نادر زرین‌فر ظهر امروز در همایش پیشگیری از بیماری آنفولانزا اظهار کرد: بیماری آنفولانزا یک بیماری ویروسی حاد تب‌دار است که با تب شدید، بدن درد، سرفه‌های خشک، سردرد و تهوع خود را نشان می‌دهد و تفاوت آن با سرماخوردگی شدت علائم بالا است.

وی افزود: اهمیت آنفولانزا در این است که بین 0.2 تا 0.5 درصد مرگ و میر دارد، اما سرماخوردگی سبب مرگ و میر نمی‌شود، افرادی مسن و بالای 60 سال، کودکان زیر 5 سال، زنان باردار و افرادی که نقض سیستم ایمنی دارند، ممکن است دچار آنفولانزای شدید شوند.

متخصص عفونی و فوکال پوینت علمی دانشگاهی برنامه مراقبت بیماری آنفولانزا تصریح کرد: افرادی که سابقه بیماری مزمن قلبی و ریوی دارند نیز در خطر این آنفولانزا قرار دارند، در این افراد پیشگیری و درمان اهمیت چند برابری دارد، بر همین اساس این افراد حتما باید نسبت به پیشگیری اولیه اقدام کنند و از اواخر شهریور ماه و اوایل مهرماه نسبت به واکسینه آنفولانزا اقدام کنند.

زرین‌فر بیان کرد: افراد معمولی در صورت ابتلا به بیماری آنفولانزا با استفاده از دارو، تب‌بر، مصرف مایعات زیاد و استراحت خوب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: آنفولانزا داروهای بسیار موثر هم دارد و در مراکز درمانی موجود است، امسال فصل سرما و شیوع بیماری آنفولانزا چند هفته زودتر از سال‌های گذشته آغاز شد.

اشغال تمام تخت‌های بیمارستانی در اراک

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز از افزایش آمار مبتلایان آنفلوآنزا طی یک هفته اخیر خبر داد و گفت: هم اکنون تخت‌های تمام بیمارستان‌های اراک اشغال بوده و در وضعیت بحرانی هستند.

محمد جمالیان افزود: در بیمارستان ولیعصر(عج) و بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک طی چند روز اخیر با افزایش مراجعه و بستری مبتلایان به آنفلوآنزا مواجه بوده و در بیمارستان راه آهن اراک نیز کودکان بسیاری بستری هستند.

کلید واژه ها: واکسن آنفولانزا بیماری انفولانزا


( ۵ )

نظر شما :