۸۶ هزار و ۳۳۲ خانوار استان مرکزی زیر پوشش خدمات داوطلبان سلامت هستند.

۱۴ آذر ۱۳۹۸ | ۱۲:۲۷ کد : ۶۷۸۹ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۵۵۶
اراک - ایرنا - رییس گروه آموزش و ارتقای سلامت مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: ۸۶ هزار و ۳۳۲ خانوادر در این استان زیر پوشش خدمات داوطلبان سلامت قرار دارند و در راستای برنامه تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت خدمات دریافت می‌کنند.
۸۶ هزار و ۳۳۲ خانوار استان مرکزی زیر پوشش خدمات داوطلبان سلامت هستند.

«نادیا مشایخی» روز پنجشنبه به‌مناسبت  روز جهانی داوطلب ( ۱۴ آذرماه) در گفت‌ و گو با ایرنا افزود: ۲ هزار داوطلب سلامت در این استان به خانوارها خدمات ارایه می‌کنند.

وی اظهار داشت: داوطلب سلامت به‌عنوان رکن مهمی در ارایه خدمات نظام سلامت به مردم عمل می‌کند و و بیش از ۲۰۰ هزار داوطلب سلامت در کشور فعالیت دارند.

رییس گروه آموزش و ارتقای سلامت مرکز بهداشت استان مرکزی خاطرنشان کرد: شعار امسال روز جهانی داوطلب «هر خانه یک پایگاه سلامت» است چرا که نظام بهداشتی و درمانی ایران بر این باور است که  سلامت  برای  همه  با برنامه هدفمند و در سایه مشارکت تمامی طیف‌های جمعیتی محقق می‌شود.

مشایخی توضیح داد: داوطلبان سلامت به افرادی گفته می‌شود که بدون چشمداشت، با عشق و انسانیت و حس مسوولیت‌پذیری در برابر جامعه مانند پل ارتباطی بین مسوولان بهداشتی و مردم عمل می‌کنند.

وی یادآور شد: نامگذاری چهاردهم آذرماه به‌عنوان«روز داوطلب»  فرصتی است که برنامه‌های این حوزه  ارزشیابی و ضمن قدردانی از فعالیت شاغلان در خصوص اهمیت خودمراقبتی توجه بیشتری در جامعه ایجاد شود.

رییس گروه آموزش و ارتقای سلامت مرکز بهداشت استان مرکزی خاطرنشان کرد: در استان مرکزی داوطلب سلامت در کلاس‌های آموزشی که به‌صورت هفتگی در مراکز، پایگاه و خانه بهداشت از سوی مربیان برگزار می‌شود شرکت کرده و پس از آموختن مطالب بهداشتی راهبردهای هدفگذاری شده را به زیرشاخه خانوارها منتقل می‌کند و باعث تغییر نگرش و عملکرد مردم و بهبود شرایط زندگی آنها می‌شود.
مشایخی اظهار داشت: داوطلبان سلامت با همیاری مردم در برنام‌ ریزی و رفع مشکلات بهداشتی و بهبود سطح سلامت منطقه تلاش می‌کند و همچون حلقه محکمی ارتباط مسوولان بهداشتی را با سطوح محیطی جامعه برقرار می‌ و جلب مشارکت جامعه در توسعه تعمیق برنامه های نظام سلامت و توسعه و ترویج الگوی زندگی و رفتارهای سالم نیاز به حمایت مسوولان از برنامه و بالابردن انگیزه داوطلبان سلامت دارد.

گام مهمی از برنامه تحول سلامت که در دولت  تدبیر و امید اجرایی شد تقویت پایگاه‌های سلامت و نظام خودمراقبتی است که داوطلبان سلامت در اجرای آن نقش محوری دارند.

دانشگاه علوم پزشکی اراک ارایه خدمت به مردم ۹ شهرستان استان مرکزی را برعهده دارد و شهرستان‌های «خمین »، «ساوه » و «زرندیه » از سوی دانشکده علوم پزشکی مستقل خمین و ساوه خدمات بهداشتی و درمانی دریافت می‌کنند.

 

کلید واژه ها: روز داوطب بهداشت و درمان


نظر شما :