پویش ملی تغذیه سالم در استان مرکزی

۲۴ دی ۱۳۹۸ | ۰۷:۴۱ کد : ۷۳۰۴ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۶۷۷
همزمان با سراسر کشور؛ پویش ملی تغذیه سالم در استان مرکزی رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی از اجرای طرح ملی بسیج تغذیه سالم در استان مرکزی همزمان با سراسر کشور خبر داد.
پویش ملی تغذیه سالم در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ دکتر نظری گفت: این یک طرح ملی در جهت افزایش آگاهی سطح جامعه نسبت به تغذیه سالم در حال انجام است و از 14 دی‌ تا 30 دی ماه توسط مراکز بهداشتی درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی با همکاری ادارات مختلفی از جمله صدا و سیما، شهرداری، استانداری و فرمانداری‌های و سایر دست اندرکاران برنامه در حال انجام است.

وی افزود: هدف ما افزایش خود مراقبتی مردم در جهت تغذیه بهتر و سالم‌تر هست و دوست داریم که بتوانیم اصلاح الگوی تغذیه افراد جامعه را انجام بدهیم و غذاهای ناسالم را از برنامه غذایی مردم حذف کنیم و غذاهای سالم را جایگزین کنیم .

 رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی یادآور شد: با استفاده از ظرفیت رسانه ها و مراکز فرهنگی و هنری می توان برای اجرای این طرح در بین مردم فرهنگسازی کرد.

دکتر نظری افزود: جایگزینی کردن غذاهای آب پز به جای سرخ کردنی ، استفاده از حبوبات مثل عدس و لوبیا در غذاها، استفاده از گوشت سفید روغن مایع، نان‌های سبوس‌دار، کنار گذاشتن نمک، جایگزینی دوغ به جای نوشیدنی های گاز دار و استفاده از آب میوه های طبیعی و حذف تنقلات مثل چیپس پفک می‌تواند به سلامت افراد جامعه کمک کند.


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: طرح بهداشتی الگوی تغذیه خودمراقبتی بسیج تغذیه


نظر شما :