شیوع موج دوم آنفولانزا در سطح کشور

۲۹ دی ۱۳۹۸ | ۲۲:۰۱ کد : ۷۳۷۳ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۸۰۹
لزوم رعایت بهداشت فردی و عمومی  رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی استان مرکزی از پایان موج اول آنفولانزا و شروع موج دوم آن در سطح کشور خیر داد.
شیوع موج دوم آنفولانزا در سطح کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ منصوری با اعلام این خبر گفت: آنفلوآنزا یک بیماری فصلی است که در فصل سرد سال شیوع پیدا کرده و در برخی سال‌ها حالت اپیدمی پیدا می کند و گاهی به مرگ و میر ختم می‌شود.

وی با بیان اینکه علائم آنفلوآنزا به نوع و زیرگونه آن بستگی دارد که در برخی از موارد و در برخی از افراد علائم شدت می‌گیرد، گفت: موج اول این بیماری عموما در آذرماه آغاز می‌شود و موج دوم نیز اواسط یا اواخر دی‌ماه شیوع می‌یابد.

رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی استان مرکزی با اشاره به اینکه در موج اول بیماری آنفولانزا نوع H1N1 در کشور و استان مرکزی شایع شد، گفت: در حال حاضر برخی از نمونه‌ها در کشور شیوع نوع B را نشان می‌دهد.

به گفته منصوری، علائم آنفلوآنزا عموما شامل علائم سرماخوردگی شدید می‌شود و همراه با تب و لرز، خستگی و کوفتگی عضلات، سردرد و سرگیجه و در کوکان با تهوع، استفراغ و حتی اسهال همراه است و در مواردی این علائم شدت می‌گیرد، که در ویروس نوع B نیز همین علائم را به همراه خواهد داشت.

وی در خصوص آمار ابتلا به ویروس H1N1 در موج اول بیان کرد: در موج اول تمامی موارد ثبت نشد،اما آنچه ثبت شد حاکی از ابتلای حدود 2 هزار نفر به این ویروس در استان مرکزی بود و تنها مواردی که علائم شدید داشت و در ICU بستری شدند به ثبت رسیدند.

رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی استان مرکزی افزود: این بیماری تمامی گروه‌های سنی بویژه افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای، دیابت، بیماری مزمن کلیوی، تنفسی و نقص سیستم ایمنی، HIV هستند یا مصرف کنندگان داروهای شیمیایی، سالمندان، کودکان زیر 5 سال و زنان باردار را درگیر می‌کند و ارتباطی بین گروه سنی و اقشار مختلف با نوع ویروس وجود ندارد

منصوری در پایان تمامی افراد جامعه را به رعایت بهداشت فردی برای جلوگیری از شیوع این بیماری تاکید کرد.


( ۳ )

نظر شما :