با گام های ساده خودمراقبتی؛ کرونا را مهار کنید! با انجام اقدام پیشگیرانه و خودمراقبتی می توان کرونا را کنترل و از انتقال بیشتر آن جلوگیری نمود.

۰۴ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۳:۱۰ کد : ۷۷۸۲ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۶۵۵

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز اراک؛ با ورود ویروس کرونا به ایران بسیاری از مردم دچار ترس و تشویش ابتلا به این ویروس شده اند که می توان با انجام اقدام پیشگیرانه و خودمراقبتی کرونا را کنترل و از انتقال بیشتر آن جلوگیری نمود.

به گفته ی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک از 25 مورد مشکوک به ابتلا نمونه برداری صورت پذیرفته است که نتایج آزمایش ها حکایت از تنها یک نمونه مثبت دارد.

جمالیان افزود :  بر اساس گزارش های جهانی 70 درصد مبتلایان به کرونا ویروس به صورت سرپایی درمان می شوند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک هم گفت: عدم حضور در اماکن شلوغ ، شست و شوی مداوم دست ها با آب و صابون ، عدم دست دادن و رو بوسی افراد ، دست نزدن به چشم و بینی که از اصلی ترین قسمت های ورود ویروس به بدن است از راه کار ها پیشگیری بیماری است.

نظری ادامه داد: تب، سرفه، گلودرد، عطسه، از اصلی ترین علائم بیماری است اما برای تشخیص نهایی باید حتما نمونه گیری های آزمایشگاهی صورت پذیرد.

منصوری، مسئول بیماری های واگیر مرکز بهداشت استان هم گفت: مبتلایان به دیابت، نقص سیستم ایمنی، بیماران کلیوی قلبی عروقی و تنفسی بیشتر در معرض مرگ و میر ناشی از این ویروس قرار می گیرند.


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: بهداشت عمومی خودمراقبتی کرونا


نظر شما :