اراک؛ رزمایش بازرسی ویژه بهداشتی گام دوم مبارزه با ویروس کرونا

۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | ۲۲:۵۸ کد : ۸۷۹۷ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۶۵۹
رزمایش بازرسی ویژه بهداشتی گام دوم مبارزه با ویروس کرونا در راستای طرح فاصله گذار ی هوشمند، همزمان در استان مرکزی اجرا شد.
اراک؛ رزمایش بازرسی ویژه بهداشتی گام دوم مبارزه با ویروس کرونا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ در این طرح 150 بازرس بهداشت محیط حرفه ای در قالب 50 اکیپ بر واحد های صنفی نظارت می کنند.
این طرح با همکاری بازرسین اتاق اصناف، دامپزشکی ، قوه قضائیه و سمن ها انجام و بازرسی ها بصورت مستمر ادامه دارد.
رییس مرکز بهداشت استان مرکزی در حاشیه آغاز این طرح رعایت فاصله گذاری اجتماعی هوشمند و همکاری مردم و اصناف را در اجرای این طرح مهم خواند و گفت: اگر مردم موارد بهداشتی و فاصله گذاری هوشمند را رعایت نکنند شاهد پیک دوم کووید 19 در استان خواهیم بود.
دکتر نظری در ادامه به اقدامات انجام شده از زمان شیوع ویروس کرونا در استان اشاره کرد و افزود: انجام 31 هزار مورد بازرسی از اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، آموزش 39 هزار از متصدیان،توزیع 18 هزار پوستر آموزشی، برگزاری 440 جلسه آموزشی، 440 مورد بازرسی از اماکن عرضه قلیان و پلمپ 37 مورد، گندزدایی بیش از 10 میلیون مترمکعب از سطح استان از جمله اقدامات انجام شده در 2 ماهه گذشته بوده است.
دکترجمالیان رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی هم با بیان اینکه در گام دوم مبارزه با کووید 19 نظارت دقیق بر اصناف،فروشندگان، ادارات و کارخانجات خواهیم داشت گفت: کووید 10 با ما خواهد بود و مردم بایستی فرهنگ زندگی چه مراوات اجتماعی و چه مراوات اقتصادی خود را تغییر دهند و رفتارهای ما باید بصورت جهشی تغییر کرده و فرهنگ سلامت و بهداشت پررنگتر شود.
دکترجمالیان در ادامه با اشاره به اینکه هرساله با ویروس کووید 19 درگیر خواهیم بود افزود: فاصله گذاری اجتماعی از اهمیت بیشتری پیدا می کند و آداب و رسوم زندگی خود را تغییر دهیم تا ضمن کمتر کردن انتقال سرعت ویروس کرونامسائل بهداشتی را جدی بگیریم و مردم همکاری بیشتری در این رابطه داشته باشند هرچه زودتر این ویروس منحوس ریشه کن شود.


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: رزمایش گام دوم بهداشتی مبارزه با کرونا


نظر شما :