پیام دکتر نظری معاون بهداشتی بمناسبت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای ، ۸ اردیبهشت ماه

۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۲۳:۱۶ کد : ۹۰۷۱ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۵۸۳
پیام دکتر نظری معاون بهداشتی بمناسبت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای ، ۸ اردیبهشت ماه

" توقف پاندمیک بیماری کووید-19 با رعایت ایمنی و بهداشت حرفه ای در محیط کار میتوان جان انسانها را نجات داد "

دکتر جواد نظری معاون بهداشتی و ررئیس مرکز بهداشت استان مرکزی بمناسبت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای پیامی صادر کرد .

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی متن این پیام بشرح ذیل می باشد :

روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای در واقع یک فعالیت سالیانه بین المللی برای نهادینه کردن کار سالم و ایمن در سرتاسر جهان است و یک بخش مهم از استراتژیهای جهانی سازمان بین المللی کار برای ارتقا ی ایمنی و سلامت شغلی در همه محیطهای کاری است که باعث ارتقای آگاهیهای مردم و همچنین افزایش امنیت و سلامت در محیط کار می شود .

با عنایت به اینکه امسال روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای با چالش شیوع جهانی و پاندمی ویروس کرونا همراه شده  بنابراین شناخت این چالش بزرگ که دولتها ، کارفرمایان ، کارگران و کل جوامع در سراسر دنیا را درگیر نموده از بارزترین مسائل روز دنیا می باشد .

 روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای در محیط کار در سال 2020 با شعار " همه گیری جهانی را متوقف کنیم "  بر روی شیوع بیماری های عفونی در محل کار بالاخص  بیماری کووید -19 متمرکز شده است و سازمان های کارفرمایی و کارگری ذیربط در تلاش برای مبارزه با این بیماری و محافظت از ایمنی و سلامت نیروی کار در محیط کارشان با چالشهای زیادی مواجه شده و خواهند شد .

مهندسین بهداشت حرفه ای برای محافظت از سلامت، بهداشت و ایمنی کارکنان و کارگران محیط های اداری، صنعتی  و سایر کارگرانی که هر روز سلامت  و ایمنی آنان در معرض خطر می باشد تلاش نموده و اقدامات ویژه ای را ارائه می نمایند.

اینجانب بر خود لازم می دانم در این برهه حساس از زمان با توجه به بحران جهانی فعلی(کوید-19 ) که همکاران بهداشت حرفه ای با تمام توان و ظرفیت در جهت  ایجاد محیط کاری آرام، سالم و ایمن فعالیت می کنند،  از این فرصت استفاده کرده و 28 اوریل مصادف با 9 اردیبهشت ماه روز جهانی بهداشت حرفه ای را به یکایک تلاشگران عرصه سلامت شغلی تبریک عرض نموده و آرزوی سلامت و توفیق ایشان را از خداوند منان خواهانم .

کلید واژه ها: بهداشت حرفه ای سلامت شغلی پاندمی ویروس کرونا


نظر شما :