۵۶۵ مکان عمومی در استان مرکزی تعطیل شد

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۲۱:۲۸ کد : ۹۲۶۲ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۵۶۱
اراک - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۵۶۵ مکان عمومی این استان در بازه زمانی شیوع ویروس کرونا به علت رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی تعطیل شدند.
۵۶۵ مکان عمومی در استان مرکزی تعطیل شد

«جواد نظری» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:در این مدت  ۱۹ هزار و ۷۲۲ واحد  صنفی و خدمات عمومی استان با مشارکت ۱۴۵ بازدید شده و ارزیابی بهداشتی شدند.

وی اظهار داشت: ۳۴ هزار و ۴۱۶ بازرسی  از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در استان انجام شد که ۵۹۸ واحد به علت رعایت نکردن توصیه‌های بهداشتی مهر و موم شدند.

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی خاطرنشان کرد: بازرسی از ۹ هزار و ۴۴۹ کارگاه، اخطار به ۲۴۰ کارگاه، معرفی هفت کارگاه به دادگاه و آموزش ۴۶ هزار و ۲۲۰ کارگر از دیگر اقدامات دانشگاه علوم پزشکی اراک برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا و اتخاذ تدابیر جدی قطع زنجیره انتقال بیماری بوده است.

نظری افزود: با شروع گام دوم مبارزه با ویروس کرونا هماهنگی، برنامه‌ریزی و سیاستگذاری خاص در استان مرکزی اتخاذ شده است.

وی اظهار داشت: برنامه بازرسی در قالب ۷۰ تیم  بازرسی به صورت روزانه انجام می‌گیرد و  عملیات پازکسازی و سالم‌سازی شهر و روستا نیز در قالب کمیته سیاست‌گذاری محیط ارایه می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با ورود به ماه مبارک رمضان نحوه بازرسی‌ها تغییرات محسوسی داشته و با هماهنگی، برنامه نظارتی ویژه برای برخی از صنوف از قبیل واحدهای عرضه آش، حلیم، لبنیاتی، نانوایی‌ها و قنادی‌ها آغاز و بر بهداشت فردی، ابزار، وسایل، بهداشتی موادغذایی، محیط و فاصله گذاری هوشمند نظارت شد.

نظری افزود: ۱۲۸ بازرسی بهداشت حرفه‌ای از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، ۳۱۵ بازرسی از پمپ بنزین‌ها، ۱۲۴ بازرسی از کمپ‌های کارگری و مراکز تجمع کارگری، ۲۳ بازرسی از کارگاه‌های ساخت و ساز، ۱۲۱ بازرسی از محل کار و عوامل اجرایی پسماند، بازرسی از ۹۲ اداره شهرستان و بازرسی از ۳۱۱ اداره کل استان مرکزی از دیگر نظارت‌های دانشگاه علوم پزشکی از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون در استان مرکزی است. 

کرونا  که ویروس عامل آن از طریق ریز قطرات فرد آلوده در هوا و نیز اشیای آلوده منتقل می‌شود و هنوز  دارو و واکسن مشخصی برای آن  شناسایی نشده است،  اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر ۹۸) در شهر ووهان در مرکز چین گزارش شد.

کلید واژه ها: کرونا اراک استان مرکزی بهداشت و سلامت


نظر شما :