جلسه هماهنگی و ارائه گزارش عملکرد کرونا ویروس ، سالن جلسات مرکز بهداشت استان مرکزی، ۱۲ مرداد ماه

۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۷:۱۴ کد : ۱۰۸۰۲ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۵۱۵
جلسه هماهنگی و ارائه گزارش عملکرد کرونا ویروس ، سالن جلسات مرکز بهداشت استان مرکزی، ۱۲ مرداد ماه

جلسه هماهنگی و ارائه گزارش عملکرد کرونا ویروس با حضور معاون بهداشت، معاون فنی، رئیس گروه ها، مدیر گروه ها، کارشناس مسوولان و اپیدمیولوژیست های دانشگاه و رئیس دانشکده بهداشت در روز یکشنبه مورخ 12 مرداد ماه در سالن جلسات مرکز بهداشت استان مرکزی برگزار گردید .

دراین جلسه دکتر منصوری رئیس گروه بیماری های واگیر به ارائه گزارش وضعیت بیماری کووید 19  و  روند شیوع و رشد  این بیماری  در استان مرکزی  پرداخت .

اپیدمیولوژیست های دانشگاه هم با توجه به اطلاعات جمع آوری و ارائه شده از شهرستان های تابعه وضعیت رشد بیماری را بررسی کرده و روند رشد و پیشرفت این بیماری در ماههای آینده را پیش بینی و نتایج بررسی های خود را ارائه کردند .

رئیس گروه بهداشت روان معاونت بهداشتی گزارش اقدامات انجام شده در راستای ارائه مشاوره به مبتلایان بیماری و بازماندگان متوفیان بیماری کووید 19 را بیان نمود .

مهندس مهرعلی مدیر گروه سلامت محیط و کار گزارش اقدامات انجام شده در خصوص بازدیدهای انجام شده کارشناسان بهداشت محیط از ادارات ، بانک ها و سایر مراکز را گفت .

رئیس گروه آموزش و ارتقا سلامت معاونت بهداشتی نیز اقدامات انجام شده در خصوص آموزش به  خانوارها در راستای افزایش سواد عمومی آحاد جامعه و همچنین گزارش سامانه salamat.gov.ir را ارائه کرد و پیشنهاد داد که از ظرفیت رابطین سلامت در این راستا بهره بیشتری برده شود .

کارشناس بیماری های واگیر نیز گزارش بازدید خود از زندان را در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ویروس و وضعیت مشاهده شده در زندان را عنوان کرد.

دکتر نظری معاون بهداشتی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات پرسنل ستادی و محیطی حوزه بهداشت بر بازدیدهای کارشناسان بهداشت محیط مخصوصا در زمینه ممانعت از برگزاری مراسم های عروسی ، عزا و مهمانی ها تاکید و عنوان کرد در صورت مشاهده مراسم ها و تجمعاتی که بدون توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی و مصوبات ستاد پدافند زیستی در حال برگزاری می باشد با قطعیت و بدون اغماض برخورد نمایند .

همچنین با توجه به نزدیک بودن عید غدیر و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) عنوان کردند با توجه به مصوبات پدافند زیستی برگزاری هرگونه مراسمی در این ایام ممنوع می باشد و تاکید بر ایجاد فرهنگ نذر ماسک و توزیع نذورات بصورت مواد غذایی خشک بین خانوارهای نیازمند نمودند.

کلید واژه ها: کووید 19 رابطین سلامت بهداشت محیط


نظر شما :